Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Block sale of existing shares in Solstad Offshore ASA completed

Det betyr nok at rettene er rett rundt hjørnet- Solstadfamilien (Jarstein) har ca 8.2mill retter som vil koste ca 98 millioner å benytte. Slike summer har de ikke i cash.

2 Likes

Blokk salg av en viss størrelse påvirker jo kursen, men det er da ganske så grei interesse for Soff på dette nivået også.

"“The Offering was multiple times covered and ended up being completed as a club deal towards approx. 10 investors in the pre-sounding phase of the Offering.”

Interessant poeng mtp salget fra Jarstein:
Dersom man idag sitter på tegningsretter OG aksjer i Soff og ikke vil ha råd til rettene- så har LPS nå vist at da bør man selge nok Soffaksjer til å benytte rettene-eller? Tanker om det?

Jeg tenker at det er slik de fleste av oss har konkludert med. Dette kommer til å bli veldig bra fremover. Iom Aker sitter med mer kontroll på NewSolstad, så har de kanskje prøvd å favorisere denne flåten en tanke. Kan man låse midlene sine en stund, så er det nok lurt å bruke TR sine. Sånn sett så bør AMSC få en litt bedre reise fremover enn det de har hatt ift Soff den seneste tiden.

Enig-syns AMSC har bouncet bra tilbake etter at den gikk ex-utbytte nylig. Jeg sitter på endel amsc som nevnt før, har regnet og regnet og kan ikke forstå annet enn at det er en rimelig inngang til newco.

Tenker fremdeles dette er ett spm om prisen man eventuelt kan få for tegningsrettene. Blir det rundt 17-18 så tror jeg man bør benytte rettene selv, får man midt/høyt 20-tall så vurderer hvertfall jeg og selge. Ett annet moment her er at for LPS så handler nok dette også vel så mye om å ha enn viss aksjekontroll i både newco og remainco

2 Likes

Enig, var nok ikke aktuelt for LPS å ikke benytte rettene, hadde snedt et merkelig signal også.

Men i motsetning til oss vet han nok om Aker ønsker å slå de sammen igjen etter Maximus-rettssakene…

Litt båtnytt for Soff:

Fortress fremme i Brasil
Maximus på Saipems base i Rotterdam for mobilisering til Brasil
Scorpion på vei til Singapore, sntar pga klassing der
Drott ligger rett borti gata her, jeg ser den fra loftet😃 mobiliserer for ca 2mnds jobb for Technip og er borte fra dpotlisten

1 Like

Tror du virkelig at rettene vil gå så høyt? Jeg har p.t. ingen SOFF aksjer og hra tenkt å selge rettene mine og har kalkulert med at jeg vil kunne få et sted mellom 12 og 14kr.

Tror ikke du har problemer med å få solgt rubbel og rake om du selger til 12kr, jeg er igrunn interessert selv på den prisen.

Har det blitt kjørt en poll på dette? I mangel av annet å diskutere :slight_smile:

Ser Solstad har satt opp Sapphire på Eqinor 25.05. Noen som vet om det er kort eller en lengre jobb?

Vessel Type Client Port Availability
Normand Sapphire AHTS Bergen PPT / Equinor 25.05

Hm- kan man sette opp poll? Kunne vært artig det :slight_smile:

Kunne det tidligere iaf - har aldri gjort det selv men sett flere eksempler rundt forbi i andre tråder.

Finner ingenting om verken utlysning eller tildeling på noen sider, men Equinor har jo sine “faste” ahts på andre oppdrag nå

Det nye kursmålet til Clarkson priser tegningsrettene til 18kr pr stk, og vi er ett stykke på vei inn i det sterkeste offshore-markedet man har sett. Kommer an på hvilken perspektiv man har dette, men se på dette som supply-demand; de aller fleste vil sannsynligvis benytte rettene selv, dvs at hvis det er noen som virkelig har lyst på retter (for posisjonering eller ståltro på fremtiden) så kan prisen presses opp. Det som virkelig blir spennende er prospektet som skal gis ut ifbm rettene, informasjonen som står der kan gjøre det lettere å sette verdi på TR

2 Likes

Det er ingen hemmelighet at flere meglere har prøvd å få tak i store mengder TR allerede nå FØR de er formelt på plass.

25.5-5.6 på Sapphire ser det ut til

2 Likes

Blir vel en ≈ 60% opp fra tegningen? Var vel 11 kr om jeg husker rett de skulle tegnes for

1 Like