Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Hvor mange aksjer hadde Interactive Brokers/Ponitillist på TR-datoen? Ca 5%? Altså rundt 4 mill aksjer, og dermed ditto antall TR. For det første legger prospektet opp til vanskeligheter for tegnere utenfor Norge, som gjør at jeg tror IB fort vil selge. For det andre, så virka de så sure, og dumpa SOFF-aksjene til latterlig kurs. Det kan derfor være at TR-kursen er noe lavere enn den vil være når de har fått tømt seg.

Jeg tipper vi får kurser opp mot 13-14 kr for TR i neste uke etterhvert som de som skal selge har fått tømt seg. Det er fortsatt en god rabatt, siden 14 kr tilsvarer 25,82x465=12000 mill =12 mrd mcap for SMH.

2 Likes

Enig. Kjøpte som nevnt for det jeg kunne idag da jg ikke vil gamble på at den går lavere.

Jeg vil tro at større investorer tenker at børskurs for SMH til 30 kr (TR må omsettes til ca 18 kr for å indikere en slik mcap) vil materialisere seg rimelig raskt. Da har man en ganske god rabatt på 25-26 kr ved å ha kjøpt TR på 13-14 kr. Man kan trolig få gjort en exit raskt på rundt 30 kr etter selskapet går på børs.

De som tenker lenger ser nok minst 40-50 kr I løpet av 2025.

Viktig info for Nordnet kunder:

1 Like

Dette er vel ganske gode nyheter?

1 Like

For meg betyr det at jeg ikke trenger sette av 30k+ til skatt for neste år nå så ja jeg vil tro det :slight_smile: Det er ihvertfall veldig forenklende!

2 Likes

Noen med oversikt over hva TR handles for i skrivende stund?

De datt litt nå og siste handler på Paretos liste er gjort på litt over 9 kroner

Hvordan er det mulig at de handles på 9, jeg kjøpte på 10,5🥲

De har ligget på 10-11 første to dagene, kom et fall nå i formiddag men det er stort sett noen hundre/noen tusen retter som handles nå
jkhgfkuhf

Borger for å eksekvere på disse rettene for min del. Markedet går ikke akkurat mann av huse for å sikre seg TR’ene :rofl:

8 kr… dette er bare latterlig

Mandatory notification of trade

2 Likes

Det har noen visst om i dag, vil jeg tro… Tenker dette er Pointillist, som muligens er nødt til å kvitte seg med rundt 4 millioner TR.

Dersom Pointillist nå har kvittet seg alt på tors/fre og i dag, så er mye salgspress borte.

Kan DNB SMB også ha noen TR de må selge.

Hm. Imponert. Røkke/Amsc kjører på.
Kjargjøring for sammenslåing av Soff Mar og AMSC før børsnotering?

1 Like

Å hvordan vil de med aksjer i soff Mar komme ut av det?

Når de som kjenner verdiene i SOFMAR best kjøper SOFMAR tenker jeg det sier endel- ikke glem at Solstad-sjefen i mangel av kontanter solgte deler av SOff beholdningen sin for å benytte SOFMAR

Dette liker jeg, har ventet på at noen større skulle plukke på disse prisene, jeg trodde jo “aldri” den skulle under 10kr.

5 Likes

Ny på listen i Soff- GSE Sandvik med 155k aksjer. Virker å være et familieselskap som er med i en maritim klynge på Fitjar (ikke langt fra Karmøy altså, er bla skipsverft og endel maritim servicenæring i området)

1 Like