Meget lurt valg av Solstad-og de øker fra Kistefoss sitt forslag på 100 til 200. Bra PR til en billig penge.
Men, merk at det ikkje er TR de vil kjøpe her
Nei men det tror jeg skyldes meglerutfordringen, jeg tenkte på det etter Kistefoss sitt forslag, hvordan i all verden skulle det gjøres i praksis?
Og denne løsningen kan gjøres uten å forskyve tidsplanen for rettene-som jeg har nevnt tidligere, de er nok meget opptatt av å få rettene om til aksjer FØR 1.7
Hovedpoenget til Kistefoss var jo at det var for dyrt og vanskelig for de med veldig få aksjer å selge rettene. Nå trenger de ikke det, de bare benytter de og selger aksjene til Soff uten kostnad. Dette gir jo en pen gevinst.
Du har fått en rett du betaler 11,88 for og så selger du den uten kostnad tiol Soff for 11,88+påslag for prisen for rettene. Det er gratis penger enkelt og greit om man vil benytte seg av det.
Gikk en post på nesten 800k nettopp 9,10kr
Rettene endte på ca 9kr idag- etter hva jeg har fått med meg mye høyere omsetning idag- så bla en psot poå 770k og to på ca 50k gå i løpet av en time i formiddag.
Det begynner haste for de som vil ha store mengder, men hele segmentet får jo juling om dagen.
Jeg valgte å selge mine tegningsretter siden det er så lite info om når man kan handle aksjen og at markedet kan snu. Tror også man får sjanse til å handle til en fair pris når man først får handle aksjen siden folk er trøtte av denne aksjen.
Men hvem kjøper de 3.5 millionene Jarstein selger…?
Oki ahaha AMSC faktisk- hehe MEGET interessant! Nå blir fusjo mer og mer sannsynlig IMHO!
OK. Naturlig steg det. Har selv kjøpt en del ekstra enn tildelt. Hva sier kalkulatoren din, opp mot EV/EBITDA etc?
Jeg bruker bare Clarksons tall selv for å være ærlig.
Spm:
Dersom SM og AMSC skal fusjoneres- hvordan er det vanlig å gjennomføre sånt? Her består jo AMSC egentlig bare av en eierandel i SM?
Det blir tegning her. Viser seg at det ikke var helt rett frem å selge via Pareto (fra ASK i SBanken). Pluss at p.t.-pris ikke akkurat gjør meg veldig kram heller. Satser heller på at å tegne SM-aksjene blir en totalt sett mer lukrativ vei videre.
Jeg sitter overlastet men på denne prisen gjør jeg noe jeg aldri har gjort før og låner penger for å benytte meg av rettene, med mindre de stiger opp mot 15kr siste dagene her nå så beholder jeg alle mine som egentlig e rlangt mer enn jeg burde mtp vekting.
Rettene siger oppover nå, 9,50-60. AMSC har snudd til svak pluss og Soff opp 3%. …