Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Faen, jeg solgte rettene på 9,25

Jeg har kjøpt på både 10,75 og 9,1 - ingen vet hvor haren hopper-elle rhvor rettene ender…men blir det litt kjør nå for de som vil øke men ikke har fått tak i nok så kan det bli bra imorgen.

DER røyk det 180k retter på 10kr blank-nå er det FOMO-tendens her!

1 Like

400k retter gikk på 3 min nå på 3 handler og omsetningen er den høyeste den har vært.

Faen, burde ha holdt…

Slettet-var en feil i Pareto systemet

Minner om at idag er siste handelsdag for tegningsrettene. Blir spennende å se om det er noen som har mye de vil bli kvitt- eller om det er noen som har store mengder de vil ha…

Reminder of last day of trading in Subscription Rights in Solstad Maritime Holding AS.

Der kom Soff med påminner også, åpenbart opptatt av å gi et godt inntrykk nå ja.

Blir spennende å se hvor mange som ikke selger-eller benytter- rettene men jeg kan ikke se for meg at det gjelder veldig mange retter egentlig.

Blir AMSC å “støvsuge” markedet for SOFMART på tampen her idag mon tro?

Ja det hadde ikke vært dumt- og så mer det minst 2 meglerhus som har ringt rundt siste dagene, usikker på om de har fått det de “skal” ha for de har bydd seg inn på ca 10kr og det har ikke de jeg snakker med takket ja til ihvertfall…

Ser ut som det ligger en stor fisk og tar i mot alt som kommer på 10.
Spennende å se utover dagen hvor vi ender. Jeg er ferdig kjøpt.

Edit: Hm, det tynnes ut på selger siden nå. Begynner det å bli ferdig solgt eller dukker det opp nye større poster. Ser vi + 11 ut dagen?

KAn fort bli over 11 ja, den store fisken flytter seg opp og ned etter selgerne men begynner se tynt ut under 11 nå på selgersiden. Gikk en stor post på 11 for litt siden så tror de plukker opp dit og om de må. Bra volum også, snart halvparten av igår og allerede mer enn mandagen.

Burde ikke ha solgt på 9,25…

Etterpåklokskap blir man ikke rik av dessverre, jeg kjøpte på 10,75 første dagen, kunne fått de for 8,75 dagen etterpå…

End of trading in Subscription Rights in Solstad Maritime Holding AS.

Sundberg har vært inne her og lest Maximus-regnestykkene mine fra litt tilbake:

(EDIT: Jeg sier det med litt humor altså, men det er mulig å finne de samme poengene i denne tråden ved å søke :slight_smile: )

5 Likes

Mandatory notification of trade

Skal vi prøve en liten -hvem-eier-hva oversikt) Jeg tenker det er slik- runder litt av tallene her:

SMH- 460 mill akjer

Soff- 82 mill aksjer har 27% av SMH altså 124 mill aksjer (interessant tall det der- hver Soff aksje gir 1,51 SMH aksje)

AMSC- 72 mill aksjer har 90mill aksjer i SMH altså 19,5%

AKER- har 41% (+litt ubenyttede retter) i SMH, 32% i Soff og 49% i AMSC

Ser noen noe feil?

Aker har bukta, enden og det meste av vannet imellom også her. De har varslet (de har vel nesten lovet?) utbytte fra SMH i 2024- børsnotering innen et år. Fusjon med SOff synes uaktuelt pga rettssak som jo er utsatt også.

Jeg tenker:

De vil nok prøve få rettene til aksjer 31.6

Fusjon med AMSC meldes snarlig etter det, må godkjennes i begge selskap vel men der har Aker/Aker+Soff/Aker+AMSC full kontroll i begge selskapene

Fusjonert SMH/AMSC er på børs høsten 2024, utbytte Q4, kanskje til og med Q3…?

Innspill?

3 Likes

Veldig interessant! Om dette skulle skje, så må vi jo kanskje vurdere hvor det er best for oss småsparere å sitte med aksjer. Amsc, Smh eller kanskje til og med i Soff.
Kanskje det selskapet hvor Aker selv er vektet mest.

1 Like