Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Beklager, jeg mener TR på 11 kr i forrige uke er fair å regne med som markedsverdi. La oss gjerne si 11,50, med tanke på den enorme interessen den siste dagen. Da får vi SMH-pris på 11,82 (innløsning) + 11,50 (pris for TR) = 23,32 kr.

Så tror jeg mange i markedet (inkl. meg selv) tenker at SMH er mer verdt enn 23,32 kr, la oss si 25 kr, men at jeg ikke ville betale mer for en TR i dag pga. den usikkerhet som ligger i å låse midler i et unotert selskap i noen måneder. Så jeg er ganske overbevist om at vi åpner på minst 25 kr, ja :slight_smile:

Ja den usikkerheten rundt når/hvordan SM skal på børs har nok gitt rabatt ja.

Minner om at fristen for å benytte tegningsrettene er 12.6 kl 16:30 men anbefaler å gjøre det ved anledning nå så er det gjort, klokken går fort… Når rettene ble kjøpt for 8,50-11,70kr vil jeg sterkt anbefale å benytte de.

Husk at har du under 200 retter og benytter de er du garantert en gevinst på ca 90% da Solstad har garantert at de kjøper fir 11,88+ verdi rettene som nok blir ca 10kr i snitt jf børsmelding

https://newsweb.oslobors.no/message/620605

1 Like

Reminder of last day in the Subscription Period in Solstad Maritime Holding AS

1 Like

Pfft kunne spart meg jo :smiley:

Får ikke rettene mine opp på vps :sweat_smile: står jeg har mistet dem?

Har du bekreftet at du skal benytte dem?

Mine står også under “transaksjoner” som slettet på vps men antar dette er fordi jeg har sagt de skal benyttes og da slettes rettene?

Nei, har ikke bekreftet

Har du tegnet deg for kjøp av aksjene?

Mine TR er også trukket fra beholdning. Men når jeg går inn på tegninger så er tegningen nå godkjent.
Regner med aksjene dukker opp som beholdning under SofMar i løpet av noen dager. Pengene er ikke trykket fra min VPS konto enda.

Pengene blir trukket 17/6

Hvis man har rettene via IKZ hos Nordnet, trenger man gjøre noe annet enn å svare på rettene under selskapshendelser hos Nordnet? Kommer vel ikke noe opp på VPS når det er gjennom IKZ?

IKZ tok jeg direkte gjennom Nordnet, de ligger ikke i VPS.

Mine (som er hos Pareto og viser på vps) står også som “slettet” 11.6 under transaksjoner på vps men det er også bekreftet at de er tegnet for hos Pareto…

1 Like

Ah, måtte opprette AF-konto og få denne godkjent hos VPS. Får håpe Nordnet rekker det. Fikk beskjed av VPS at jeg ikke hadde noen gyldig konto for emisjoner

1 Like

Når jeg går på “tegninger” så ligger bestillingen min der.

Snakket med PAreto nå: Slettingen er en standardhandling som ikke betyr noe, du kan tegne til kl 16:30 idag har du ikke gjort det-har du sagt du skal benytte rettene allerede skal du ha en bekreftelse på det du forholder deg til.

Multiple contract awards in Brazil

1 Like

2,6 mrd / 10 kontraktsår = 260 mill/år per båt i snitt, som gir 260 / 365 = 700 000 kr dagrate i snitt?

4 Likes

Der kom den ja- og med Ferking som bonus! Litt over 700k/dag snitt (litt avhengig av hvor lang den midlertidige forlengelsen til Sagaris er) som tilsvarer litt over 600k/dag i snitt for alle 3. Hmm- det er ikke verst på lengre jobber for 2 ahtser og en liten/eldre csv men såpass må det være og! Tok en liten oppfriskning på Poseidon nå- 94m lang, plass til 74 personer, 100t krane og ikke ROV- av de aller minste csvene til Soff og helt innafor rater. 2009-modell så den har 15-års klasing i år om den ikke er tatt.

Det er en betydelig økning i ratene og god lengde på kontraktene, så dette er positivt, sier analytiker Lukas Daul i Arctic Securities.

Solstad Offshores deleide selskap Solstad Maritime er tildelt tre kontrakter fra den brasilianske oljegiganten Petrobras for til sammen rundt 2,6 milliarder kroner.

– Antar man at ratene er relativt jevnt fordelt på de tre skipene, så gir det en snittrate på 65.000 dollar pr. dag. Det er mer enn 50 prosent opp fra dagens nivå, så det gir er en betydelig økning i inntjeningen, sier Daul.

3 Likes

Liker at det hintes litt👀 – Vi har jobbet med Petrobras siden 1996, og Solstad er godt posisjonert for å ta på seg mer arbeid i det brasilianske offshoremarkedet, sier adm. direktør Lars Peder Solstad i Solstad Offshore.