Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Offering of shares in Solstad Maritime Holding AS successfully placed

F…n ikke til å tro at småaksjonærer med til sammen 5 millioner aksjer i SOFF ikke har klart å få ut fingeren og selge tegningsrettene sine eller tegne seg. 55 millioner kr rett i lomma til Røkke i ren gevinst om vi bruker 11 kr som fair value for 1 TR. Og Aker får økt beholdningen fra 190 millioner til 195 millioner aksjer i SMH. Herreminhatt!

1 Like

Det ble som spådd ikke så mye ubenyttede retter, men Aker klager nok ikke på 1% ekstra sv SMH de, er jo faktisk retter for 60mill kr

Edit: Enig ned locksley, utrolig sløvt- penger på gata og det er kommet ørten påminnelser.

NB at det er remainco som evt vil få en mindre økning pga tilbudet til de med inder 200 retter:

Solstad Shipholding AS, a wholly owned subsidiary of SOFF, own
126,903,553 shares in SMH , corresponding to an ownership interest of approx.
27,3%. Solstad Shipholding AS’ ownership in SMH may further change as a result
of the possible offering by Solstad Shipholding AS to buy SMH shares as
described above.

5 millioner av 63 millioner aksjer… Rundt 8% av de med tegningsretter har altså sovet i timen. Jeg fatter det ikke!

1 Like

Dette er børsmeldingene til Soff ang rettene ig man får jo melding fra vps, nordnet osv osv tillegg. Kan det være endrl mindre utrnlandske dom ikke har «orket» mon tro?

Oppsummert (mindre endringer kan komme):
Aker 42%
Soff 27,3%
AMSC 19,4%
Andre 11,3%

Mandatory notification of trade

Hm… Har Pointillist rett og slett latt være å selge rettene sine? For de kunne trolig ikke tegne seg. Det kan stemme mer med antallet. Men jeg nekter å tro at et profesjonelt fond er så dumme. Da må det i så fall være gjort en hestehandel. Aker: “dere lar være å saksøke oss, og lar tegningsrettene forfalle, mot at dere får X millioner i forlik.”

Hmmm har vi overdikt over antallet IB hadde 27.10? De hadde vel rett over 4 mill i blokksalget i mars….

Uff. Skuffende at så mange aksjer/TR gikk gratis til Aker. Nekter å tro større aktører har “glemt” eller gitt F i sine TR. Dette må være en stor mengde små retail?
Mange har sikkert glemt eller ikke fulgt med på sine TR etter 27.10 mens mange ikke har skjønt hva, hvordan, hvorfor de skal bruke rettene sine. Veldig skuffet over at hele +5mill TR ikke ble solgt eller innløst. Ikke mitt problem men Aker er nok svært fornøyd…

Jeg syns egentlig ikke det var då mye mtp det store antallet små aksjonærer, men det er jo sløvt- var det 13 000 aksjonærer det var 27.10… men det må være en eller et par litt større i de 5 millionene?

Lurer på om det kommer liste etterhvert🧐

Vanskelig å si hva som er fasit, men større aktører vil aldri la være å selge TR fremfor å bare gi bort rettene til Aker.
Tenker mange små ikke har peiling på hva de sitter på eller hvordan de skal agere. Mange har sikkert også kun kjøpt via ASK og vet lite om at de må opprette ordinær VPS for å få gjort handel. Kun spekulasjon fra min side, men trist for de som ikke fikk solgt retter enten på 9 eller 11.

Må verr ærlig og sei eg har lite sympati med de som tape penger, vi er blitt bombadert av børsmeldinger, mailer og DM fra newsweb, vps.no og meglere i 2 uker nå. Det er bare så undøvendig men folk e jo rare. Men dersom det stemme at det e va ca 13 000 aksjonærer (Kistefoss sine tall men vet bare Nordnet har nesten 5000) i Soff så er 5 mill retter 384 i snitt så det må være noen med litt volum inni der og. Eg tenke egentlig det er endel utenlandske som har hatt praktiske utfordringer?

1 Like

Launch of offer to purchase existing shares in Solstad Maritime Holding AS by Solstad Shipholding AS

Da ser det ut som NM er på vei til neste jobb.

Rio de Janeiro, Brazil
ETA: Jun 23, 08:30 (in 10 days)

3 Likes

Oppdatert ahts oversikt

https://manneblogg.no/solstad-offshore-ahts-kontraktsoversikt/

Oppdatert csv oversikt

https://manneblogg.no/solstad-offshore-csv-kontraktsoversikt/

3 Likes

Contract extension for CSVs “Normand Subsea” and “Normand Energy”

Vi kan forvente at alle slike opsjoner benyttes dersom klienten har båtbehov. Opsjonene er ofte- ikke alltid- på litt bedre rater men vi må nok snta de er under dagens rater.

Da er penger trukket og ting skjer hos Nordnet.

Andre meglere som har trukket/levert?

Oppdatert igjen😅

https://manneblogg.no/solstad-offshore-csv-kontraktsoversikt/

3 Likes