Takker. Setter stor pris på jobben du gjør med å oppdatere listene👍
Takk- sko ønska eg hadde mer info på ratene men det komme seg der o- får stadig mer datapunkter/kilder å bruke.
Ruslet bort og kikket på Normand Navigator som ligger på Solstadbasen og mobiliserer. Omfattende mobilisering med bla 2 nye ROVer som skal på plass, ferdig sent juni er planen(se de store åpne lukene på bilde 3). Voldsomme dimensjoner på disse store CSVene, har dere sjans gå og kikk på en slik😀
Da er pengene trukket fea min konto- og flere andre sin hører jeg så da fullføres prosessen idag som varslet. Aksjene på plass før 31.6 tipper jeg?
EDIT: Er vel 24.6 som er tidsplanen for aksjene.
Yep. Trukket herfra også
Sapphire forlenget til 22.6 ble en lang jobb dette for Equinor
Trukket fra min konto i nordea også så da er det bare å vente.
Like greit å ha noe som ikke er på børs idag-fydda så rødt i oljeservice.
Ser på oversikten nå og hva som er spennende/noe å vente på “snarlig” på subsea:
Frontier- veldig spennende. Er av kontrakt men har jobbet non-stop i Middelhavet i snart 6mnd vel. Her bør vi snakke god rate for den båten på en slik jobb, men den kan gjerne få en lengre kontrakt og snart og da kan vi være på godt over 1mill/dag
Installer- JV 50% med SBM- har lenge jobbet på SBM prosjekter og det meldes ikke-men den er i kontinuerlig arbeid.
Jarstein- har 6mnd igjen med kontrakten med DeepOcean- her kan det komme noe snart, tror Deepocean vil sikre seg denne videre.
Navigator- her spriker kildene, jeg har denne på kontrakt ut 2024 på meget pen rate rundt 1.5mill/dag. KAn komme noe her-den får 2 nye ROVer i disse dager og potensiell cashku dom kallar
Samson- blir ledig Q4-24 omtrent, spennende båt- heftig BP og bra kran- jeg har den på ca 650k/dag, den kan fort dra på 50% på neste jobb tror jeg.
Sentinel- ledig Q4-24, et beist av en båt med 350t kran, 1800dekk, 130personer - her snakker vi fort 1.5mill/dag til rette kunden på ny kontrakt kanskje et hakk mer og.
Samme her. Og om jeg har forstått det riktig så kommer disse også på NOTC listen (mtp å få de omsatt)? Eller må vi avvente børsnotering (Ila neste 6-12mnd) for å evt selge - dersom det er ønskelig?
De kan omsettes via megler ja
Hva er motivet med like poster på både kjøp og salg? Tenker på 1644 postene? Virker som om det er bevisst press for å få kursen ned?
Pareto har nå satt verdien til 21,93 så da så det litt finere ut hos meg
Sapphire kommer inn idag etter en lengre jobb foir Equinor, skal rett ut på mandag på flytt-rate ikke oppgitt men ca 1mill/dag eller litt over ligger de andre på.
EDIt: 1.1MILL/DAG
Pent.
Ikke mye ledige soff skip siste tiden. Tenker Q2 blir bra for soff og begge selskapene.
Såvidt jeg set er det ingen ledige solstadskip om vi ser bort fra mobilisering/forflytning og litt i spot stlvsagt hele q2.