Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Ikkje et nytt flytt. Same båt bare forlenger med Hookup. Ny kunde pga riggen bytter kven den jobber for

1 Like

Hei, har tegnet med for 3500 aksjer i SMH, disse vises som 100% tap, altså 0 kr på IKZ konto på Nordnet.

Fikk dette som svar fra Nordnet:
“Aksjen er unortert og verdien vil forbli på 0kr så lenge aksjen ikke omsettes på NOTC eller på børs. Selskapet har sagt at de har intensjon å bli børsnortert, men dette er ikke formelt besluttet”

Har sett på NOTC, kan ikke finne den der. Hvordan skal jeg må solgt\kjøpt aksjen. Beløpet er jo trukket fra min beholdning noe som reduserer totalneholdningen en del.

Takk fort innspill :slight_smile:

Er samme her ja- den kan omsettes via megler men er ikke å legge skjul på at Nordnet og IKZ ikke er beste plassen for dette, PAreto har jo lagt opp en løsning som for “vanlige” aksjer men jeg antar man evt må gå via megler his Nordnet.

Krysser fingrene for at det kommer noe snarlig angående notering på børs…

1 Like

Skal bli godt å bli kvitt den håpløse spot-sabotasjen fra Maersk på ahts

Mulig det er skrevet tidligere, men er det noe plass det er mulig følge kursen på den SMH?

Pareto bruker jg

Steike. Den så jeg jaggu ikke komme. Den dealen er STOR!!!

Denne dealen må være positivt for bransjen. Jo mer konsolidering jo bedre kontroll på rater. Maersk har vel ikke vært den aktøren som har presset opp ratene.

Spørsmålet er om Soff/SMH vil være med i spillet videre?
Deal med Siem?

Nå må de bare få ut fingeren å fikse børsnotering for SMH

Det blir spennende tider fremover

3 Likes

Solstad skal ha på plass 4 ROVer til i løpet av de neste 6 månedene, det baller på seg😀

3 Likes

Invitation to webcast - presentation of second quarter 2024 results

Lurer på om Sveaas kommer med noe 3.presentasjonsdagen på rad? Eller kanskje de er blitt venner og slår sammen Sea1 og SoffM🫣

Q2 har pleid å være en måned senere. Hvorfor legge det midt i fellesferien? Svake tall?

Tallene bør ikke være veldig overraskende, nesten alle båtene på faste kontrakter så godt som… litt spent på hvordan de presenterer tallene…. Soff/SM…

Kan det ha noe med at børsnoteringen kommer tidligere enn antatt?

Det er ihvertfall veldig tidlig for Q2 så jeg er jo litt sånn at “det er det vel en grunn til” særlig siden Q2 er første kvartalet etter refin 16.1

Men jeg er spent på hvordan de presenterer dette nå- får vi “kun” Soff eller får vi begge selskapene under paraplyen presentert i helhet?

Interessant poeng på XI- Soff har altså tidligere Q2 enn vanlig- 16.juli- det er samme dag som AMSC og Aker Horizon, og dagen før Aker.

Soff pleier komme etter børs-kanskje AMSC og? Aker kommer ven normalt før børs altså kommer de 3 da med rapporter mellom børsdagene 16. og 17 juli? Nå er det mye teori og spekulering her altså, dette er bare litt tankespinn men jeg er jo av dem som tror(håper) Aker børsnoterer SOffMaritime via AMSC…?

2 Likes

Hm, bra poeng der. Og AMSC er vel i realiteten = SMH (bortsett fra kontantbeholdningen)
Naturlig at de legger frem Q2 samtidig slik at det ene selskapet ikke kan påvirke det andre sin børskurs.

Jeg er også spent på om de trekker SMH/AMSC opp av hatten etter Q2 er presentert.

AMSc var vel ca 500mill i kontanter og 18% i SM før TR ble omsettelige- så ble de ca 350mill i kontanter og ca 19% i SM etter det- så i praksis er de vel 3-4kr pr/alske i cash resten er SM (kurs idag ca 31,50) noe som er litt rart da SM omsettes for ca 24.50 via meglere idag noe som indikerer AMSC kurs ca 34kr ifølge mine tall.

Hva var Clarkson sin verdivurdering på SMH? Var det 45 SMH og 10 Soff totalt 55 TP?
Noen som husker når de gjorde analysen?

Pareto kommer vel snart på banen. Er det andre som dekker Soff?

Edit: Soff TP basert på SMH + Soff

45+10 ja, var vel mars/april? Implisitt ca 30kr SMH

Arctic ikke oppdatert kursmål så ikke relevant.

Tror kanskje ikke Pareto kommer på en stund til…