Tonjer i dokk, vet ikke om det er vedlikehold, klargjøring til arbeid eller litt tidlig (2010) bygd) 15års
Ser ut som Sigma har startet på neste jobb, “R/M Haven , D/D 14”, kun 200k/dag
Frontier forflytter seg nå til Fylios, Tyrkia. ETA 17. oktober.
Betyr dette at den skal ut på nytt oppdrag eller 10 års klassifisering?
Sigma tar Hven jobben ja, elendig rate dog 200/dag
Frontier klasset nettopp på Malta såvidt jeg vet-kan være den skal hente noe, justere noe- vi får se hva den gjør der om den går til verft, dokk, latsehavn eller hva.
Yepp, mye dårlige rater for tiden. Tilbud og etterspørsel ser ikke veldig lovende ut nå, men det kan jo endre seg.
Skulle fått noe større prosjektjobber nå som trekker ut en del AHTS i vinter
Nå er det så dødt mtp nyheter her at ikke engang jeg klarer holde liv i tråden
Ja, veldig dødt for tiden. Er det håp om noen langtidskontrakter snart? Veldig svak kurs mtp verdiene i selskapet. Forstår ikke annet enn at det snart må snu godt oppover…
Ja er etterhvert endel subsea som nærmer seg utløp, dvs er ferdig før sommeren 25- noen lenge før det også-både i Q4 og Q1 nå er det båter som går av kontrakt. Australis er ledig fra november av f.eks
Hvor mange båter er det i SOFF systemet for tiden ?
40 skip
Takk. De begynner vel også og dra på årene og båter begynner ofte og koste litt etter de er fylt 10 år. Men kjenner ikke så godt til alder og tilstand på skipene. Mulig noen har en oversikt ?
Er selv ikke aksjonær, men følger med i bransjen og tenker soff kan være et godt bet fremover ?
10år er ingenting for high-end skip av dette kaliberet, du kan regne 25år minst-flere av disse kommer jobbe til de er 30+, husker ikke snittalder for flåten men er den rundt 13-14år mon tro…
En kan helt klart regne 25-30 år på slike båter, men egen erfaring tilsier at etter 10-15 år begynner ting og «falle fra hverandre» det gjelder alt av utstyr stort sett. Ofte er ting gått ut av produksjon / er ikke lenger hyllevare dermed høyere kost. Nok om det, gleder meg og følge selskapet videre fremover og kommer nok til og kjøpe min skjerv aksjer når tiden er inne
https://x.com/LundeeAnders/status/1846523738830827885
For dei som ønsker ein kort oppsummering av fleire OSV selskapet så er det mulig å lese her,
Meint for ein kort oppsummering for folk som ikkje har super god peiling på spacet og ikkje deepdives i dei ulike selskapa
Denne anbefales👆
Sapphire tar en supplyjobb med kran 220k/dag
Blir ikke rik på slike rater.
Ser Sigma og Ferking har vært en tur nordover, men er nå tilbake og ligger stille i fjorden rett nord for “Haven”. Er vel noe type gods/utstyr de har hentet.
Kan det være Sigma/Ferking også får selve RM på Haven, eller er det andre som har blitt tildelt?
Går ikke Ferking på langsiktig Equinor kontrakt ?
Stemmer, men Ferking og Sigma har ligget sammen og seilt sammen siste uken. Tenker derfor om det er naturlig at begge to kan få RM siden de er tilbake hos Haven.
Jo men skal til brasil etter den-nå er Ferking i poolen til Equinor og har jobbet både med riggflytt og hywind for de