Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Da er Sigma/Ferking i gang med RM på Haven.
Drott på jobb for AkerBP.

Ikke veldig mye aktivitet i spotten nå, men kjekt å se soff båtene i aktivitet selv om ratene neppe er mye å skrive om

Edit:
Ferking er på kontrakt med Equinor.
Sigma ligger i spotten.

1 Like

Vi får se om Q3 tall og forhåpentligvis utbyttenyheter får fart i sakene til uken.

Hva tipper dere på utbytte SMH for Q3? jeg har i mitt hode tenkt at det blir rundt 50øre, de optimistiske er på 1kr og noen mener det blir symbolsk 10-25øre…?

Har “hørt” at det ønskes 1,5 mrd i utbytte i året. Det gir i tilfelle ca 90 øre pr kvartal, så går får 90 øre :slight_smile:. Uansett blir det utbytter fremover, og det vil ha positiv effekt på kursen på SOFF også.

1 Like

Ja som jeg har kommentert her før- Soffaksjen gir ca 1.5 SMH aksje så 90øre vil si ca 1,35kr/soffaksje, så for de av oss som fikk “gratis” tegningsgretter og sitter med både Soff og SMH blir det litt dobbelt effekt av utbyttene.

Jeg tror på ca 50øre selv som nevnt

1 Like

Blir uansett spennende å se hvor de legger seg. Lurer på om det legger en demper på utbyttet at de har saken rundt refinansieringen over seg. Vil tror de holder seg moderat.

Invitation to webcast - presentation of third quarter 2024 results

• Additionally, Saipem also see the major tension in their supply chain to be the fleet and vessel utilization – a positive readthrough to vessel owners like DOF, SOFF, among others

Specifically, Saipem said it is looking to charter another vessel – named but will be a pipelayer for flexible pipe and umbilicals which only leaves a handful of candidates. SOFF’s Normand Maximus is already contracted by Saipem until late 2025 and with incremental demand an extension thus appears more likely

2 Likes

Multiple contract awards in Brazil

Er ute og går gidder noen regne dnittet

Snitt på 53k

Mitt guess er 40k på AHTS og 80k på Cutter

Hvis vi antar 40kusd/80kus:

Ahtsene:
Topiazo- 2005 bygget 146t BP
Turmalina- 2006 bygget 165t BP

Dette er båter som jo aldri hadde fått en slik rate hadde det ikke vært “Brasilbåter” verken i brasil eller andre steder så den er god men skulle gjerne sett at det var 3 år eller lenger, nå må begge båtene på 20-års klassing mellom kontrakter i “verste” fall. Mulig det er grunnen til at det ikke er 3år også. UAnsett ikke noe å klage på her

Cutter
Her er jeg litt mer usikker- Cutter er av de eldste skipene til Solstad, 2001 bygget og med litt redusert kapasitet mtp dekk og accomodation mtp størrelsen MEN den har 2 kraner kraftigste på pene 300tonn. Jeg hadde forventet noe høyere rate på denne- når det er sagt er det en direkte forlengelse av jobben den er på så det er null kaitid/mobtid/transport/utstrsendringer etc.
Det er mulig at tanken her er at ved å ha denne på kontrakte helt opp til 25-årsklassing vil man gå for en lengre kontrakt med klassingen innbakt for å sikre at man ikke tar en dyr klassing uten kontraktsdekning på båt og investering (25års klassing på en slik båt kan koste flere titalls millioner). Litt delt på den altså men med forbehold. Det KAN også ha noe med Brasiliansk regelverk å gjøre… at en jobb deles opp i flere kontrakter…

Alt i alt godt fornøyd, med litt forbehold.

Oppdatert oversikt AHTS:
https://manneblogg.no/solstad-offshore-ahts-kontraktsoversikt/

Oppdatert oversikt CSV
https://manneblogg.no/solstad-offshore-csv-kontraktsoversikt/

EDIT:
Noterer meg at Pareto har litt høyere anslag på Cutter og da litt lavere på AHTS som igrunn “makes sense”

3 Likes

Australis i tørrdokk så tippe det tas 15års klassing nå mens en er arbeidsledig
grsgs

1 Like

Equinor tar en for laget og fikser AHTS spotten😂

2 Likes

Omtenksomt :joy: men de har nok fått ok pris fir va 11 ledige​:face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Yepp. Har nok fått en pen pris, men litt vinn-vinn når det tross alt er så mye ledig i NS.

Kan jo være Sigma og Prosper nå kan dra inn noen hyggelige priser.

1 Like

Pen utvikling i dag, men lite volum, så neppe noen bombe i tallene i morgen. Jeg økte beholdningen med 150% i sluttauksjonen :smiley:

3 Likes

Presentation of 3[rd] quarter 2024 results

Det ble 50øre-liker når jeg får rett :slight_smile:

Ellers ser tallene gode ut ved første øyekast, må dykke litt her

3 Likes

https://manneblogg.no/tanker-rundt-solstad-offshore-q3-2024/

Første tanker fra hovedtallene mm- denne oppdateres

1 Like