Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Deepocean bestiller nybygg som de får sent 27 (blir vel fort tidlig 28) som vil ta endel av arbeidet ihvertfall, den går på Deepoceans kontrakt (8 år) for Equinor etter ferdigstillelse.

Lukter kanskje litt kapasitetssikring frem til dette hos Deepocean.

Contract Award for Normand Maximus

1 Like

Er “bare” 1 år så er vel Saipem som sikrer seg kapasitet. Er nesten så jeg begynner lure på om Soff ikke vil ha NM på lang kontrakt før rettsaken er avgjort og de skal kjøpe den billig…

Kan godt være, men jeg tenkte også at de inngår kort kontrakt nå, med god rate, men at de kanskje holder igjen litt fordi de ser bedre rater på lengre kontrakter litt frem i tid?

Kan være, teoretisk kan det jo være en annen enn Saipem nå også selv om jeg blir overrasket da…

HAr også vært litt usikkert hvor langt uti 25 kontakten til NM har vært men den har åpenbart vært ut 25 for denne forlengelsen på 1 år gjelder ut 26, dødtid eliminert.

Ser det ryktes/kommenteres fra flere nå at det anslås at EBITDA for NM i 26 blir ca 65mill, som er ca 10mill over tidligere estimater. Tjener inn halve kjøpsprisen i 27 altså på et år der.

Fått utbytte på nordnet nå

Mine kom på konto i dag tidlig, snudde i døren og gikk inn i Soff på 31,8

1 Like

Den er jo helt grei nå :slight_smile:

Klager ikke :grinning:.
Hadde tenkt å laste mer fremover, men får se litt hvordan kursen utvikler seg. Kommer kanskje noen flere kontraktsmeldinger frem mot Julaften.

Flett nytt ROV design (Omega/Kystdesign/Solstad) som kommer på et Solstadfartøy h1-25

2 Likes

Multiple new contracts

Snittrate 730k/dag- ikke ille- en mindre csv og ahts. Her er det et par hull og snarlig ledige haqtser som blir ryddet unna :slight_smile:

6 Likes

Oversiktene oppdatert:

https://manneblogg.no/solstad-offshore-ahts-kontraktsoversikt/

https://manneblogg.no/solstad-offshore-csv-kontraktsoversikt/

1 Like

Global solution to the Normand Maximus “Residual Claim”

6 Likes

WoW, der gikk kursen.

Å fy faen glad jeg har økt

1 Like

Fantastisk​:clap::star_struck:

Veldig bra og fortjent for deg!! Litt synd for Magnus Halvorsen som akkurat kom seg ut…

1 Like

Skal vi se: Best case var jo full seier og å betale litt over 200 mill

Worst case va 2,2 mrd

Her er det ca 1mrd slik jeg tolker det, som er nokså nøyaktig 1mrd mindre enn avsatt gjeld til claimet.

Gjelden reduseres med ca 12kr /aksje altså, pluss at man slipper 2 år med rettssaker (enorme kostnader) og usikkerheten. Dette åpner for utbytter også fra Soff om de ønsker, men det store spørsmålet er jo- Eriksen i Aker sa i feb.24 at fusjon SMH/Soff var uaktuelt pga de ikke trodde rettssaken var over før om mer enn et år.

Dette er VELDIg hastverksarbeid så alle mulige forbehold!

Nå er vi her- SMH er ikke børsnotert, Soff har ikke claimet lenger- får vi nå fusjonen vi har drømt om/håpet på?

3 Likes