Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Contract Award for Normand Maximus

1 Like

Er “bare” 1 Ă„r sĂ„ er vel Saipem som sikrer seg kapasitet. Er nesten sĂ„ jeg begynner lure pĂ„ om Soff ikke vil ha NM pĂ„ lang kontrakt fĂžr rettsaken er avgjort og de skal kjĂžpe den billig

Kan godt vÊre, men jeg tenkte ogsÄ at de inngÄr kort kontrakt nÄ, med god rate, men at de kanskje holder igjen litt fordi de ser bedre rater pÄ lengre kontrakter litt frem i tid?

Kan vÊre, teoretisk kan det jo vÊre en annen enn Saipem nÄ ogsÄ selv om jeg blir overrasket da

HAr ogsÄ vÊrt litt usikkert hvor langt uti 25 kontakten til NM har vÊrt men den har Äpenbart vÊrt ut 25 for denne forlengelsen pÄ 1 Är gjelder ut 26, dÞdtid eliminert.

Ser det ryktes/kommenteres fra flere nÄ at det anslÄs at EBITDA for NM i 26 blir ca 65mill, som er ca 10mill over tidligere estimater. Tjener inn halve kjÞpsprisen i 27 altsÄ pÄ et Är der.

FÄtt utbytte pÄ nordnet nÄ

Mine kom pÄ konto i dag tidlig, snudde i dÞren og gikk inn i Soff pÄ 31,8

1 Like

Den er jo helt grei nÄ :slight_smile:

Klager ikke :grinning:.
Hadde tenkt Ä laste mer fremover, men fÄr se litt hvordan kursen utvikler seg. Kommer kanskje noen flere kontraktsmeldinger frem mot Julaften.

Flett nytt ROV design (Omega/Kystdesign/Solstad) som kommer pÄ et SolstadfartÞy h1-25

2 Likes

Multiple new contracts

Snittrate 730k/dag- ikke ille- en mindre csv og ahts. Her er det et par hull og snarlig ledige haqtser som blir ryddet unna :slight_smile:

6 Likes

Oversiktene oppdatert:

https://manneblogg.no/solstad-offshore-ahts-kontraktsoversikt/

https://manneblogg.no/solstad-offshore-csv-kontraktsoversikt/

1 Like

Global solution to the Normand Maximus “Residual Claim”

6 Likes

WoW, der gikk kursen.

Å fy faen glad jeg har þkt

1 Like

Fantastisk​:clap::star_struck:

Veldig bra og fortjent for deg!! Litt synd for Magnus Halvorsen som akkurat kom seg ut

1 Like

Skal vi se: Best case var jo full seier og Ă„ betale litt over 200 mill

Worst case va 2,2 mrd

Her er det ca 1mrd slik jeg tolker det, som er noksÄ nÞyaktig 1mrd mindre enn avsatt gjeld til claimet.

Gjelden reduseres med ca 12kr /aksje altsÄ, pluss at man slipper 2 Är med rettssaker (enorme kostnader) og usikkerheten. Dette Äpner for utbytter ogsÄ fra Soff om de Þnsker, men det store spÞrsmÄlet er jo- Eriksen i Aker sa i feb.24 at fusjon SMH/Soff var uaktuelt pga de ikke trodde rettssaken var over fÞr om mer enn et Är.

Dette er VELDIg hastverksarbeid sÄ alle mulige forbehold!

NÄ er vi her- SMH er ikke bÞrsnotert, Soff har ikke claimet lenger- fÄr vi nÄ fusjonen vi har drÞmt om/hÄpet pÄ?

3 Likes

Jeg Þkte enda litt her nÄ, haste solgte litt kongsberg og NAS- gjelden er redusert med mer enn dobbelt det den steg nÄ.

2 Likes