Ser ut som Soff fortsetter å utnytte mangel på ROV i UK
Date | Vessel | Charterer | Scope of Work | Comm. | Rate |
---|---|---|---|---|---|
NEW | [NORMAND PROSPER](javascript:void(0)![]() |
Shell UK | R/M Ocean Endeavour (+WROV), D/D 14 | 30/01/25 | RNR |
Ser ut som Soff fortsetter å utnytte mangel på ROV i UK
Date | Vessel | Charterer | Scope of Work | Comm. | Rate |
---|---|---|---|---|---|
NEW | [NORMAND PROSPER](javascript:void(0)![]() |
Shell UK | R/M Ocean Endeavour (+WROV), D/D 14 | 30/01/25 | RNR |
Dette er bra jobba av Soff, 500k/dag på Prosper der mens resten ligger til kai elle rjobber for betydelig lavere rater
Herlig
Og Prosper alene drar inn mer på denne jobben enn 3 x Skandi skip.
Ser AKOFS Santos står på listen, men den er jo allerede på charter til Petrobras ut 2025 pluss opsjoner tom. q3 26. Har du noen idé om hvordan det henger sammen?
Services - Akofs Offshore
De forskjellige lotsène har forskjellig oppstartsdato, fra uti20 25 til 2026
Takker! Prisen på 220k usd/d tenker jeg ser rimelig spenstig ut. Tanker?
Stor flott båt, skal være såpass- men de ratene vil ofte bli litt lavere etter litt forhandlinger.
Ser Soff byr inn 2 medium litt eldre csver til like over millionen/dag, selv i Brasil (høyere kost/skatt) vil de båtene betale seg ned ihht bokført på en slik 4 års kontrakt da
Har du link til infoen fra WSB på Linkdin, eller app/hjemmeside?
Sigma også 500k/dag ser jeg, da er det 1.5mill/dag på de 4 ahtsene (en til kai) som er ca 1mill/dag over kost litt “røffly” regnet- ikke dårlig når halve flåten ligger til kai uten arbeid. Lønner seg fort å ha de rovene ja.
Fra XI-chat:
Petrobras has released bid info on its RSV tender (ROV Support Vessel), with DOFG emerging as the lowest bidder in two lots and Solstad Maritime in one. All contracts in this tender have a firm duration of 4 years. Dayrates came in strong at USD 127k, USD 75k and USD 121k for Skandi Achiever, Skandi Olympia and Normand Flower respectively. We derive clean dayrates of USD 89k, USD 52k and USD 83k, respectively for the vessels, (adjusting for ROV and PBR fuel compensation) - a solid uptick from FSest. USD 68k, USD 41k and 64k. Implementing the contracts adds 1-2% to our 2026-27 EBITDA estimate for both DOFG and SOFF (pro-forma EBITDA est.). Fef
Takk for deling.
Vi må vel være godt fornøy med de ratene der. Vet ikke hvor mye suppe disse skipene bruker hver dag, men antar det ligger gode penger på toppen for ROV og evt andre tilleggstjenester.
Slik jeg tolker det blir oppstart for Achiever og Flower Des. 2025 mens Olympia Okt 2026.
Blir bra med USD på Flower som egentlig er (nesten) 24 år ved oppstart.
Her må vi huske at de er ikke tildelt enda-og det kan bli litt forhandlinger med Petrobras som gir litt lavere sluttrate
Ja stemmer. De kjører individuell forhandling etter denne runden. Uansett så er vel dette ganske så nær målstreken.
Dette er litt interessant- OS har vært nede og styrt med Sentinel i Afrika, så den er åpenbart ikke ferdig der- men kontrakten var på 190 dager fra Q2 altså er den på overtid der vil jeg mene. En kilde (ikke Solstad) har denne på 2mill/dag på denne jobben (kan stemme, prosjektarbeid, 350t krane, 2 egne ROVer) så bare fint om den tusler videre på den jobben.
Australis ligger enda og venter på å starte neste jobb men det nærmer seg nok (oppstart februar varslet)
Baltic har begynt på sin jobb og er gått til Taiwan
Ferking er ute av dokk men ligger på verft litt til for mobilisering mm vil jeg tro, er ute på vågen og tester utstyr nå før avreise Brasil (jeg tror ikke den skal innom spoten først men det ser vi jo)
Ellers ikke noe å melde fra siste dagene
Ikke at jg klager men litt overraskende med over 3% opp idag?
Har jo ligget mellom 40 og 42 nå en stund, men enig at det er overraskende hvor fort den går opp og ned uten nyheter. Volumet er jo ikke så stort som det en gang var, så den blir jo noe mer påvirket når noen vil inn og ut.
Enig. Overraskende opp i dag. Men veldig lavt volum i aksjen, så skal ikke mye til for å bevege kursen begge veier nå.
Litt vent å se periode nå frem til q4, tror jeg
Edit: ser det er mye 2.000 poster på begge sider i boken og har vært det lenge. Market maker eller andre som prøver å påvirke litt forsiktig?