Det observeres at Halvorsen selger seg stadig litt ned i både Soff og AMSC om dagen.
MH CAPITAL AS - KONTO #1:
Solgte 69 974 aksjer i AMSC, eier nå 1 263 841 aksjer.
Det observeres at Halvorsen selger seg stadig litt ned i både Soff og AMSC om dagen.
MH CAPITAL AS - KONTO #1:
Solgte 69 974 aksjer i AMSC, eier nå 1 263 841 aksjer.
Sitat fra Investtech:
AMSC ASA utviklet seg positivt og steg 1.3 prosent til en sluttnotering på 31.40 kroner. Aksjen har ikke sluttet på en høyere kurs siden juli 2024. Teknisk ser det også bra ut. Aksjen er trendmessig negativ på mellomlang sikt, men har støtte ved cirka 29.00 kroner.
Her we go again Jojo…
Noen som har gjort seg opp noen tanker om Q neste uke?
Har selv troen på at spesielt inntekter fra engineering/services vil overgå forventningene
Ikke spesielt troen på mer avklaring opp mot SMH, men kan hende det kommer noen antydninger. Andre potensielle overraskelser?
Tenker de sier litt kort om børsnoteringen-men ikke noe nytt.
Tenker de bekrefter utbytte 0,5/aksje SMH
Kaaaaanskje mumler de i skjegget om utbyttepotensiale Soff? Tror ikke jeg forventer noe der men holder det som en kvit svane.
Det har vært litt nedetid på noen csver i Q4-både ventetid før neste jobb (eks Australis) og dokking/klassing (eks Frontier mfl) så jeg forventer ikke noen rekordtall særlig ikke siden Q4 23 var så bra mtp 5 aqhtser på prosjekt utenfor Afrika store deler av Q4
Har også en liten forventning om at de ender greit over guidet 1mrd på Servicebiten, så sier de kanskje litt mer om Omega Subsea også nå som de har kjøpt 35% ?
Ja utbytte SOFF - kunne det kanskje komme noe om nå? Når tvisten med Maximus er løst så burde det jo være rom for det. Denne skulle jo også frigjøre en del midler mtp utgifter de hadde på saken (i tillegg til summen).
Det er spesifikt opplyst i forbindelse med avtalen om NM at dette åpnet for utbytte-om de vil ebtale utbytte, betale gjeld enda raskere ller øke i serviceavdelingen enda fortere…time will tell. Nokså betydelig utbyttepotensiale med dagens gjeldsgrad sett mot 2025YE
“The Residual Claim has prevented the Company from paying dividends, whereas the
new financing arrangements permit payment of dividend subject to financial
performance of the Company.”
EDIT:
HAr økt litt idag forøvrig, litt pga Q4 neste uke men mest fordi jeg er allergisk mot cash på kontoen har det vist seg og Soff på 41 +/1 tror jeg er nokså safe
Fra nyhetsbrevet XI- DNB gjentar kjøp uendret 60kr TP
Ferking satt kurs sørover Karmsundet, ny destinasjon ikke oppgitt prnuh
Sapphire fjernet fra spotlisten hos SOlstad, Braemar har den inhouse 10-24.februar. Den har ikke klassing i å\r så enten noe vedlikehold eller mobilisering… timewilltell
EDIT: SEr det e nå oppgitt 1.3 oppstart Ferking Petrobras hos ene megleren så da er den på vei sørover og skal heldigvis ikke inn i en overfylt spot først
07/02/25
NORMAND SIGMA
Equinor Energy AS
R/M Deepsea Stavanger, D/D 14
10/02/25
Hva er det han mener her, at SMH har en oppside på 80% ved noteringen?
Ferking med destinasjon Rio de Janeiro nå så ingen spot på den
Stille i sporten ja, så bra det blir færre. Var i Bergen i helga. Nydelig vær og 3 Solstad båter i havn. Ikke optimalt…
Prosper og Sigma på jobb for eqnr idag/imorgen
Ja. Jeg leser det også slik - dvs at Aker vil nyte godt av at eierposten i SMH potensielt vil øke med 80% ifm / etter børsnoteringen (av SMH).
Det er ganske drøyt om han mener det er realistisk innen ka oss si 6mnd etter noteting.
Det er litt konservativt opp 16kr/smh aksje. Soff eier (0,27*465mill) 125 mill aksjer i smh. Øker disse med 16kr øker verdien med ca 2mrd som er ca 24,50kr/Soffaksje. Heftige tall.
Da havner man i tilfelle rundt kursene som diverse meglerhus har satt som mål
Får ikke lest dette pga betalingsmur, men det er ikke 80% opp fra 11,82 han mener?