Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Deilig å se at det drar seg til i spotten.

Pas om Normand Subsea-anslår 55kusd/dag oppgis det på annet fora.

55k/dag for en 16år gammel båt -og ikke minst en med “bare” 150t krane er helt innafor det som er markedsprisen idag, for SMH/Soff vil det utgjøre en voldsom økning fra januar av, det er på 250t kran og opp vi ser rater på det doble og opp.

EDIT:
Arctic er enig eller bitelitt høyere:

" Yesterday, SOFF secured 2+3x1y contract award with SUBC for CVS Normand Subsea (2009 / 150t crane / owned by Solstad Maritime Holding) with commencement in Jan-26. We estimate rate of USD 55-60kpd, implying USD 13m in annual EBITDA, meaningful uplift from current legacy contract level."

4 Likes

Ser Sigma er booket på R/M Linus 22.03
Da ble det ikke mange dagene til kai på Sigma denne gangen.

Edit: Jf Hagland

2 Likes

Ifølge braemar fikk Aurora Sandefjord 1,2mill/dag på jobben igår så da er vi offsielt forbi årets første millionrate

3 Likes

1,3-1,4 Sigma

1 Like

Herlig. Kan bli noen svært gode uker fremover i spoten nå :crossed_fingers:

1 Like

Ruslet bort til Jarstein etter jobb idag, full aktivitet :nerd_face:

4 Likes

Utsikt fra treningssenteret idag, Normand Tonjer, er vel også Solstads?

4 Likes

56% eid av Solstad ja😀 Under kontrakt med TGS (seismikk) akkurat begynt lee på seg etter litt vinterpause (vinter er dødtid for seismikk i dtor grad)

2 Likes

Prosper snart ferdig med klassing i Stavanger, og ser Navigator duppe i fjorden der på vent så ser ut te at mitt tips om klassing på den nå stemmer.

Drott ryktes klassing etter Technip-jobbing mulig sent april men ta det med en klype salt.

Lps løy ikke når han sa det var mye capex H1🤭

PAcific Discovery forsvinner 130-170 dager fra 1.4 jf Braemar, rene mannefallet på ahts neste 10 dagene

2 Likes

Jo strammere marked jo bedre for alle. Virker som vi beveger oss mot litt skikkelige rater fremover.
Westshore bekrefter ratene fra FA.
Sigma 1,4m og
Viking båtene 1,3m

Deilig å se slike rater igjen.

2 Likes

Drott på husøy nå og får/har fått A ramme

2 Likes

Kjapt (og slightly off-topic spm) til de av dere som fortsatt sitter med SMH aksjene dere fikk i 2024. Hvordan fører dere dette inn i aksjeoppgaven 2024? Ser at min beholdning er oppført til anskaffelsesverdi 11,32kr men de mangler formuesverdi.

Anskaffelsespris kan jeg endre men ikke formuesverdien. Får opp et varsel om at de mangler formuesverdi men finner altså ikke noe sted å endre :slight_smile:

EDIT: Ser de skriver i en “infoboble” at i slike tilfeller skal jeg føre dette som formue i skattemeldingen. Noen som har vært i kontakt med SMH om dette og fått noen svar? Eller er det så enkelt som å ta sluttkurs 31.12.24 * antall aksjer?

EDIT #2: Iflg Pareto var kurs uendret fra 10.12 - 31.12 - på 19,50kr (se nederst)

EDIT #3: Fant all informasjon i skatterapporten fra Pareto (inkl. utbytte, sluttkurs osv.) og legger dette inn i skattemeldingen som tilleggsopplysning (i tilfelle andre lurer på det samme!)

3 Likes

På XI var det noen som hadde kontaktet slskapet og vel fått tilbakemelding at regnskapet var klart slutten av april )og at det der da settes en vedi på SMH aksjene tipper jeg?)

Jeg tror kanskje jeg bare bruker sluttkursen før 31.12 selv, så veldig feil er detikke og det er kjøpsverdien og en fremtidig salgsverdi som er viktigst vel…?

Underlig hvis de setter en annen verdi enn 19,50. Og ja - dette er jo kun midlertidig og bør bety relativt sett lite for de fleste av oss mtp formuesskatt osv. Det viktige blir diff mellom inngang og utgang (som alltid).

1 Like

Jarstein satt kurs mot Afrika via Las Palmas, brukt hele 1.kvartal på mobilisering inkl 2 helt nye rover og rovsystemer.

Ukesoppdatering med endel Soff og

https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-13-17-23-mars-2025/

3 Likes

Prosper ledig fra 28-29.mars oppgir Soff, passer perfekt for det fyker ut endel båter på prosjekt til helgen nå.

Ellers er det fint med lange kontrakter men her må da capexen bli høy etterhvert…

2 Likes