Kanskje på tide at man vurderer noen flere kategorier innen begrepet “Long Term”.
Blir ikke mye stål igjen på det skipet når kontrakten en ferdig
Blir TYKKE lag med bunnstopff etter et par hundre år ja
Nå er det 4-6 AHTS “in demand” i NS, kommer til å se mange uker nå tror jeg med gode rater, forsvinner et drøss av båter denne uken.
Viking spesielt med 5 båter men også Solstad med 2-3 vil profittere på dette, litt Sea1 og Dofg også selvsagt samt andre aktører med 1-2 båter.
Stor oppdatering på spotlisten til Solstad nå og jeg har kommentert det i ukesoversikten:
Leste artikkelen, stod ikke noe som ikke er skrevet her i tråden før
@Metallian takk for oppdatering og gode betraktninger.
Setter stor pris på jobben du legger ned og informasjonen du deler med oss andre👍
Sigma stopper ikke til kai engang bare rett på ny jobb fredag- ikke sett rate enda men Zeus har 1.5mill/dag på samme jobben så den er nok helt ok på Sigma og. Det kaqn bli noen bra uker fremover for de to Soff har i spot
La ut denne i annet forum:
AHTS leaving the NorthSea for weeks/Months/Years in the next week_
Skandi Mercury
Skandi Jupiter
Normand Drott
Olympic Zeus
Horizon Arctic
Skandi Mover
Island Valiant
Siem pearl
Aurora Salfjord
Siem Opal
Fram prince
BB Octopus
Pacific Discover
(Westshore.com used- 9/10 of 32)
Alt ligger til rette for gode rater. Vi gleder oss. Bør jo presse seg frem en kursøkning til nye høyder snart.
Litt random Soff-nytt på en stille rød dag:
Navigator er nå gått i dokk i Stavanger for 15-års klassing
Prosper ligge rog tester utenfor Stavanger, klar for arbeid fra søndag av
Drott er kommer til Technip sin kai i GB og begynner nok treenchingen straks
Sentinel jobber fortsatt utenfor Afrika så ser ut til at den skal rett fra jobb og inn til klassing og så ledig fra slutten av juni (mine antagelser)
Samson er gått ut fra kai på LP men ligger rett ved Gran Canaria, har nada info om den men den er jo ikke lagt til ledig-listen hos Soff
Litt rolig i spoten og men det er ikke mye ledig og mye båter på vei ut som nevnt tidligere
Prosper går rett fra inhouse te jobb mandag- prelay 4 dager+10 m/ROV på Ocean Endavour, Shell måtte hente en norsk båt for å få ROV her visst og denr aten er nok bra
Sigma 1.75mill/dag for Harbourjobben
Hva er break even typisk for slike båter?
Tja 150/200k/dag kanskje litt etter hva man tar med, hva de gjør osv.
Vi kan nok tenke at Sigma her har minst 1.5mill pr.dag over utgifter- vi kan godt ta noen slike uker
Så du raten på Prosper på Westshore?
Kan den stemme
170.000 GBP
Det stemmer nok det, 1.75 på Sigma nå og 2.3mill/dag på prosper-fytte rakkeren snakk om å kjøre inn peng-snitt på 2mill
4t igjen av børsuken og jeg har knota litt på ukesoversikten min i lønsjen bla med kort kommentar om spotratene på AHTS nå og Sea1
Til de som ikke har tilgang- det er ikke noe særlig nytt, de viser til at børsnotering nærmer seg og basert på siste kurs hos Pareto er verdien 10mrd. De nevner og at kun clarkson har dekning, kursmål 30kr.
30kr smh gir btw 46kr/Soff aksje.
Er 46 kun for Smh eierandelen, eller inklusive egne båter ?