Sea1 selger sin ene eide CSV…veldig rart imho, prisen må ha vært bra
Står det hvem som kjøper.
Nei-bare en formulering om at det er en uavhengig tredjepart…lurer litt på den, må bety at det ikke er noe relatert til Kistefpss/Siem eller noe?
Står 420 mill i DN.Skal brukes til å betale ned gjeld.
Det er ikke salgsprisen, det er vel det over bokført verdi, prisen må da være minst det doble imho
Edit: Så DN nå- de skriver det jo veldig krøkkete så det fremstår som salgsprisen ja, men i børsmeldingen står det «39mill gain»
Ja ser det nå.I FA står det dette: Salget gjøres på markedsvilkår og vil gi en gevinst på omtrent 40 millioner dollar. Eksisterende gjeld på 39 millioner dollar vil bli tilbakebetalt etter transaksjonen, opplyses det.
Har kikket litt på salget inkl prisanslag PAS og litt om påvirkning Soff her nå:
https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-16-14-20-april-2025/
Eventuelt at den tar den innimellom i jobben for Technip, blir overraskjet om den er ferdig allerede der, har ikke vært og satt av A-rammen heller, prelayjobben er en kjapp jobb
Solstad oppdaterte akkurat nå. Sigma på jobb for Harbour 17.04
Vessel | Type | Client | Port | Availability |
---|---|---|---|---|
Normand Sigma | AHTS | Bergen | PPT/ Harbour 17.04 | |
Normand Prosper | AHTS | Bergen | PPT | |
Normand Drott | AHTS | Taqa | Bergen | 23.04 |
Interessant, da ser det egentlig ut som Drott tar den jobben før den tar av A-rammen, det er null rater opplyst for tiden altså…
EDIT: Neida-den har rushet hjem til Husøy og får tatt av A-rammen as we speak ser jeg nå. Da er den ferdig med Technipjobben lenge før tiden kanskje, merkelig fort den jobben har gått, mulig det har skjedd noe der.
OSV uken oppdatert-begynte veldig spennende med Sea1 sitt salg av Spearfish, så dabbet det av når påsken traff…
https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-16-14-20-april-2025/
Sapphire som kom inn fra Jotunjobben igår/idag rett over til UK side onsdag/torsdag for en ROV-jobb for BP, ser for meg en grei rate der.
Og Prosper på jobb for Aker BP i morgen 23.04.
Date | Vessel | Charterer | Scope of Work | Comm. | Rate |
---|---|---|---|---|---|
NEW | [NORMAND PROSPER](javascript:void(0)![]() |
Aker BP | All duties, 4 days firm + D/D 10 | 23/04/25 | RNR |
NEW | [NORMAND SAPPHIRE](javascript:void(0)![]() |
BP UK | ROV duties, D/D 7 | 24/04/25 | RNR |
Ratene på 400-450k/dag på Sapphire/Prosper
Må vel svare som Drillo på det… Mellomfornøyd.
Ja endel ledig båt så ikke mer enn mellomfornøyd, neste uken forsvinner det noen båter, vi får se hvordan det påvirker spoten, Drott skal straks i dokk for 15-årsklassing og blir ute hele mai nesten
Passer fint med at jeg drøste litt om dette tidligere idag:
https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-17-21-27-april-2025/
Spurte Nordnet om hvilken Konto jeg fikk SMH aksjene på angående AMSC aksjene. Her er svaret jeg fikk
Ja du får aksjene på samme konto som du holder AMSC aksjene
Så tilbudet gjelder hver konto, hvordan tilbudet blir satt opp vet vi først når tilbudet er offisielt publisert av selskapet
Men du vil måtte svare på tilbudet via VPS for AF og ASK kontoer
For IKZ konto derimot må du svare via Nordnet