Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Takk for info😃

1. DISTRIBUTION OF DIVIDEND-IN-KIND
    The General Meeting adopted the following resolution:
  2. The general meeting approves the proposal from the Board of Directors for distribution
    of dividend in the form of 91,422,601 shares in Solstad Maritime Holding AS (reg. no.
    932 482 185).
  3. The distribution is conditional upon necessary approvals by Euronext Oslo Børs related
    to the listing of Solstad Maritime Holding AS on Euronext Oslo Børs. If this condition is
    not fulfilled on or prior to 30 May 2025, this resolution shall lapse.
  4. Subject to fulfilment of the condition in item 2 above, the dividend will be distributed
    to those who are shareholders in the Company on the date and time which is decided
    and communicated by the Board of Directors.
1 Like

Mermaid og Navigator forlenget inhouse til hhv 5.6 og 10.5

Notice of Annual General Meeting

2t handel igjen av uken, ikke den mest spennende uken men bla SOMA generalforsamling, tall fra technip, upstream fremhever subsea-tiebacks, fearnley nedgraderer rigg mm OSV nyheter uke 17 21-27.april 2025 | Offshore nyheter

1 Like

Uken begynner med spennende nyheter fra Brasil vedrørende AHTS-anbudene, Dofg og Soff er med i racet med flere båter:

https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-18-28-4-4-4-2025/

4 Likes

Soff oppdatert spotoversikten sin, Prosper (ca 400k/dag) har jobb til minst søndag Sigma/Sapphire ledig.

Drott er tatt av spotoversikten, skal på et lengre dokk/verftopphold med klassing og mtp at det ser ut til å vare hele mai antar jeg noe mer også, jeg kommer med mer info når jeg har det.

5 Likes

OBS- PAreto nedjusterer Dofg fa 135 til 100kr, ganske kraftig- nedjusterer sin guiding for både 25 og 26-men viktigst, de melder om tegn til redusert press/etterspørsel subsea. Oransje flagg der altså, viktig å følge med på.

Ja det er jo absolutt et moment det der mtp Soff også. Konkurerer jo mye om samme subsea jobber.
Skal man “Sell i may and go away” Det er spørsmålet :wink:

1 Like

Jeg tenker ihvertfall man skal reflektere litt over porteføljen sin, men det må man nesten uansett i disse dager.

1 Like

Kikker på Sea1 rapporten jf Paretos kommentar om subsea igår i Dofg endringen. De er nokså spesifikke angående behov/kapasitet:

"In the construction support vessel market, a handful of long-term tenders and requirements have recently been launched by the EPC

companies for commencement in 2026 and 2027. The market is still tight with only 2-3 larger vessels having availability during 2025.

Following an expectation for long-term demand for construction support vessels, additional newbuilding contracts for delivery in 2027 have

been placed by market participants" og " Moderate further growth in the OSV market is expected for the rest of the year. A tight supply side in the subsea vessel segment is expected to

continue as there is a limited number of newbuilds to be delivered in the short term"

Det er Soff/Dofg som har de store subseafartøyene med ledig kapasitet i 2025 slik jeg forstår det, men det må tas med forbehold, Sea1 er fullbooket på subsea i 2025 nesten, har litt ledig kapasitet på slutten av året.

Utfordringen med PAretos analyse igår er jo at de ser på hele subsea-segmentet - 50-900t krankapasitet. Det mest spøennende for oss norske- særlig mtp Soff/Dofg er jo det øvre sjiktet der, 250t ogh oppover.

2 Likes

Solstad Offshore ASA - contract update in Brazil

4 Likes

Solstad Offshore ASA (SOFF): Invitation to webcast - presentation of first quarter results 2025

Flower er ekstra gledelig, bygget i 2002 så den blir jo da klasset til 30 år da den har 25års klassingen i 2027- Flower hadde btw opsjoner tilo Q3-26 i kontrakten sin så det er åpenbart ikke slik at aktørene går ut fra at det er ledig subseakapasitet om et år og to

8 Likes

AHTSene er 90%+ sikkert Sigma og Sirius btw, de som er bydd inn. (Det hender det byttes båter etter avtale mellom partene men det vil evt ikke bety så mye, det vil være sammenlignbare båter evt)

1 Like

Solstad Maritime søker børsnotering - E24 Børs

Solstad Maritime søker børsnotering

Børsen opplyser i en melding at den har mottatt søknad fra Solstad Maritime om opptak til handel på Euronext Oslo Børs.

2 Likes

Har forøvrig regnet på det og dersom jeg legger meg 5-10% under innbydd rate ender vi på ca 4mrd i totalverdi på dagens melding.

5 Likes

Oppdatert

https://manneblogg.no/solstad-offshore-og-maritime-oversikt-flate-ahts-og-csv/

5 Likes

Aktiv uke på OSV fronten- Solstad med stor kontraktsmelding, Solstad Maritime søke rom børsplass, Dofg med kontrakter og Subsea7 med kjempekontrakt i Brasil:

https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-18-28-4-4-4-2025/

4 Likes

Har tatt en første vurdering av SOMA- Q1 og jeg liker det. Jeg liker også hva det utbyttet betyr for Soff… :slight_smile:

https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-19-5-11mai-2025/

2 Likes