Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Noen driver og gambler på at det er mer cash i selskapet(AMSC) enn det er verdsatt til, det skal jo “likvideres” i høst, de har meldt utbytte på 1,40-1,50 før det-kursen nå er vel 1,47.

Litt aksjenyheter og en liten update på Drott som er i verft nå:
https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-26-23-29-juni-2025/

3 Likes

Sigma GBP 40k / ca. NOK 560k på Askeladden. Ref Braemar.

2 Likes

Uvanlig høyt volum her idag

Sb1M med kursmål på SOMA og nytt kursmål på SOFF

4 Likes

Der kom DNB også

1 Like

Jeg finner det jo både litt rart og interessant at det spriker så mye på Soma og ikke på Soff. De bør jo være like lett/vanskelige å regne på og er i samme marked.

2 Likes

Ja-og egentlig så spriker de jo mer- for når det er såpass stor forskjell på SOMA burde de hatt større forskjell på Soff også, men det er motsatt- DNB som har høyest på SOMA har lavere på SOFF…

Det er lavere kontraktsdekning hos SOMA enn hos Soff, det er kanskje litt av grunnen.

Men har ikke fått lest detaljer enda. omfattende saker.

1 Like

Drott er fjernet fra listene hos Braemar, uendret på de andre. Slikt blir jeg nysgjerrig av-noen som vet noe?

Nope. Enten har den fått noe å gjøre, eller så har noe gått galt. Den har jo vært inhouse en stund vel?

Vært inhouse gankse lenge ja, 15-årsklassing pluss oppgraderinger jf mitt innlegg her igår.
Solstad har jo sluttet å melde båter ledig fra inhiuse av og til så trenger ikke bety noe at den ikke er listet der men Braemar har fjernet den idag eller igår, mens alle de andre 3 jeg bruker da fortsatt har den tilbake om noen dager-1.7. HAdde vært fint om den forsvant på en prosjektjobb med nye kranen sin :slight_smile:

3 Likes

Sveaas er kjøperen av blokkene i både Soff og Soma, litt over 2mill aksjer i begge

kjøper- selger-og noen tanker fra meg

4 Likes

Danske Bank- SOMA 27kr

3 Likes

Vanskelig å vite hvorfor, men også vanskelig å se at dette kan være negativt. Vi vet jo hvordan det gikk sist da de store ville posisjonere seg. Da blir det press på aksjen og sammen med kjøp anbefalinger, kan vi kanskje se at vi kommer opp et nivå. Har ligget flatt en stund nå.

Vi trenger uansett litt mer omsetning og fart ja, ligger litt “på vent” begge aksjene nå.

1 Like

Morsomt poeng i XI chatten idag- dersom Sveaas vil hedge mot tap i rettssaken gjør han det best med å øke i Soff/SOMA :slight_smile: Jeg tror ikke det er (hoved) motivasjonen altså men det er et interessant poeng.

Men jeg tror det handler mest om verdi-han kjenner markedet meget godt.

2 Likes

Nå stikker SOMA litt både kurs og omsetning rett opp

DNB seie at i Soma kan ein få 110% av dagens mcap de neste 3.5år.

De tippe og 6kr/år utbytte i soff, yield 15%.

Det e nokså heftigt.

1 Like

Ja det er ganske heftig. Trolig det Sveaas også ser/har sett lenge.

Sveaas kjøpte 170k aksjer til i Soff på sist liste

2 Likes