Ja ser ikke bort fra at utbytteforventninger ligger bak endel av oppgangen, meglerhusene ligger vel på 5-6kr/år i sine anslag for utbytte og det gir jo over 10% nå men 12.5-15% før oppgangen startet for fullt rundt 40kr.

Glemte teksten her:
Artig kaiplass Sentinel har-ser ut som det er en dam men det er en smal kanal ut der men på flyfotoet ligger det en båt der
Equinor Energy AS
Crane and ROV work, D/D 10
04/09/25 - 11/09/25
Mulig Drott/Jarstein tar denne, spørs på krankravet
Utvidelse på Sapphire/Sigma et par dager?
Tro det e 7.9 det har vært hele tiden? Skal komme en slutning til nå tror jeg, kanskje 2 også.
Kommer de ryktene fra troverdige kilder, eller type HO? 
Type utroverdige kilder altså:)
Jeg har hørt det nevnt andre steder også-ikke fra noen troverdige kilder forsåvidt hehe- at Soff ventet såpass lenge til de begynte med utbytte nå at det var rom for et ekstraordinært utbytte også- jeg er litt usikker på om de har cashen til det… hva tenker dere da basert på Q2/H1-tallene?
Dersom de legger seg på 5kr/året blir det 1.25kr/kvartalet- ekstraordinært på toppen vil jo si 100mill+ekstraordinært, skal ekstraordinært eksempelvis være på 1.25 da fpr man 200mill utbytte Q3- i overkant kanskje?
Jeg tenker det kommer an på om Tonjer og/eller Topaz får kontrakt før den tid, gjør de det er jo inntjeningen veldig forutsigbar fremover. Jeg har “planlagt” med 1,2kr pr kvartal siden dette er penger som kan pløyes rett videre fra SOMA, og så tar jeg eventuelt overskytende som en bonus
Tenker en konservativ approach er fornuftig ja og så evt se om det blir bonus.
Topaz er jeg optimist på, mer usikker på Tonjer-seismikk er ikke akkurat brennhett om dagen.
Sapphire vil gå rett fra HArbourjobben til Equinor-kran jobben. De der små kranene er ikke dumme å ha på en ahts
Rett plass rett tid og ikke minst rett utstyr så kan man få greit betalt og
NEW
NORMAND SAPPHIRE
Equinor Energy AS
Crane and ROV work, D/D 10
07/09/25 NOK 1000000
Herlig.
Så ikke den raten komme akkurat nå.
Retter litt opp i spot-regnskapet den jobben.
Forskjellen på en liten 20t kran og ikke (det er en sånn kran de nettopp satte på Drott btw), det blir fort nedbetalt en slik investering når rateforskjellen er 800k/dag gett, skulle bare ønske det var en lengre jobb 
Drott på AkerBP jobb m/ROV, kommer seg litt med utilization nå og pga Sapphire blir snitte ikke så verst etterhvert her heller
Tonjer satt kurs mot Norge- den har kontrakt til oktober med TGS og jeg vil ta det som en bonus om opsjon benyttes, ser egentlig for meg at den ligger uten arbeid i vinter.
Det er litt bevegelser i ahts-poolen i Nordsjøen nå og jeg har kikket litt på det idag:
Liten spot update:
Drott jobben er av den lengre typen, tilbake 19.9 ifølge Solstad
Sapphire ferdig på Harbourjobben og rett til Scotland på Equinorjobb (Hywind)
Sigma og Prosper ledige samme med CSV Jarstein
EDIT: Solstad oppdaterte nå, Sapphire på jobb til 20.9-helt greit for det er på millionrate altså.
Der oppdatert Solstad igjen med Drott helt til 26.9
Fra en diskusjon annet sted- capexen til SOMA mtp klassinger:
Ang diskusjonen om capex-høy periode for SOMA-her er antall klassinger- 30 fartøy (et par ikke emdregnet bla Maximus)
2024: 11
2025:10
2026: 2
2027: 6
2028: 1
Dette vil selvsagt slå både inn på utgiftene-og inntektene-om vi forutsetter at båtene er i jobb da selvsagt
Nå var det noen som dumpet ut endel, en dagsomsetning nesten på et kvarter og rett ned gett