Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Det er sikkert og vist.Tipper den fort kan falle med 5-10% når de begynner og selge.Blir spennende og se,trenger noen kontrakter nå.

Nå er jeg blitt veldig pessimist, men med osebx opp nesten 2, obx e gr opp nesten 4 oljen opp 2 er jeg ikke sikker på om kontrakter holder. På dennpositive side om det blir panikk salg så blir vi raskete kvitt Voleon. Sist kjøpte dem seg inn mellom 31-36. I går var vel kursen mellom 28 ish…

Vet ikke hvordan man søker enkelt tilbake på innlegg, men mener bestemt på at jeg gjorde oppmerksom på at Voleon har en tendens til å operere nettopp på den måten, det ser ut som de dekker seg inn 100% og glemmer aksjen.
Man aner fred og fordragelighet så dukker de plutselig opp igjen.
Kjenner de som sagt fra tiden i Photocure, et sammenhengende langt mareritt.
Da stod de åpenbart bak nedgangen igår og fortsatte sikkert idag, dessverre.
Nedgangen idag var egentlig uforståelig, men det har som regel en forklaring.

1 Like

Ja det er for jævlig at det er lov.Ødelegger jo alt.De er inne i MPC der har de holdt på i sikkert ett år nå.De er proffer det skal de ha for.

Ja, de vet hva de holder på med som regel.
Uansett hvor idiotisk man kan mene det er å sette short sånn og sånn i diverse selskap, så fikser de det og kommer rimelig og godt ut av det meste.
Forbanna, men en lei del av gamet

1 Like

Man må se på disse proffe shorterne som bjellesauer. Selger de så selger man. Krever tross alt større baller å shorte enn å gå long.

Skal ikke forundre meg om LLC er dem som låner ut til Voleon.

Blir spennende å se markedets reaksjon på Voleon nyheten i dag - i den grad det kan ansees som en nyhet. Syntes å huske dem er relativt hard på labben. Med oppgang i USA og stortsett sett hele Asia er grunnlaget lagt for ytterligere oppgang på hjemmebane.

Lokalavisa skriver at Maximus kan bli liggende til mars- men den kan også forsvinne før (Ligegr screenshots i FB-gruppa)

Det er kjipt. 100k per dag til AMSC om jeg ikke husker feil.

Synes det er veldig spesielt av en havnefogd å uttale seg om sånn. Vil jo bare skape en storm av rykter og spekulasjoner.

2 Likes

Er jo ikke noe nytt det - den har ikke jobb. Kaiplassen er ledig til mars men får NM en jobb i dag så går den også i dag :wink:

1 Like

Er ikke noe dramatisk dette- MAximus må heller ligge til kai litt enn å ta en kontrakt som ikke er optimal, selv om det koster 800-900k/dag :-o

1 Like

Det er jeg klar over, men han bør være klar over at uttalelsen hans kan brukes i tabloid sammenheng. Han bør konsekvent be pressen forholde seg til rederiet.
Her har journalisten vinklet det i overskriften som at det “blir liggende lenge i Ålesund” Mens det egentlig burde stått “Uten jobb, usikkert hvor lenge de blir liggende i Ålesund”.
Blir bare litt provosert over journalister innimellom :wink:

Enig at det ikke er noen krise. Satser på at vi snur kursen nå og får bli med opp vi også :smiley:

2 Likes

Sørgelig gikk det også. Regner med en rekyl opp ila. dagen. Nå selges det hemningsløst.

KAn ha røke noe SL der under 25

Ser stygt ut,hva skjer når det kommer røde dager?“Alle” selger jo nå virker det som

Ser heldigvis ut som det har stabilisert seg litt. Fint om vi finner støtte på 25. Selv voleon er inne har kursen fra siste månedstopp gått ned såpass mange kroner at kanskje pris er attraktiv,

Tviler på at de gir seg så fort,desverre

Det tror jeg du har rett i, basert på empirien som ligger til grunn. Omsettingen er derimot bra.