Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Ser ut som omsettingen har tørket ut. Fortsatt hardt salgspress i ordrebok.

Hvordan står det til med arbeidskapitalen i selskapet?

Ganske heftig hvordan Voleon evner å lese markedet før de setter inn sine støt.

1 Like

Ja de er profesjonelle det skal de ha.Skulle nesten tro de var synske,selvom SOFF ikke er den vanskeligste og shorte.

På den positive siden er næringen i bedring:
Havila Shipping fikk et driftsresultat før avskrivninger på 105,2 millioner kroner i tredje kvartal av 2022, mot 53,7 millioner i samme periode året før.

3 Likes

Kan også få en overraskelse på årsrapporten om dollarkursen er hyggelig 31.12

Så vidt jeg forstår regnskapsføres det utifra dollarkurs siste dag i perioden og ikke gj.snittlig kurs

Teknisk analyse folk!
Hva er deres mening om bunnlinje?
Jeg ser ca.19.75 (19.60 til 19.90) som bunn! Er dere enig!?

Skulle ønske jeg kunne svart på det.Husker sist Voleon herjet her da gikk den helt ned til 14 før den snudde opp.Tror nok ikke den går så langt ned nå men med SOFF vet man aldri.

Neida… Tror ikke det går så lang ned som 14 ish. Regner med at i verste fall møter 19 ish og snur opp igjen! Jeg håper det i hvert fall…:blush::crossed_fingers:

Ingen endring på shorten i dag. Heller ikke sikkert Voleon har shjortet så mange aksjene. De kan ha ligger skjult en lengre periode på 0,49% uten at de synes. Nå er de oppe i 0,52%. Ikke så mange aksjene som skal shortes i det intervallet.

Tro aksjonærene har bidratt ganske mye selv i denne prosessen?

Edit: Men det kan selvsagt være flere andre aktører som har satt short siste tiden og ikke vises før de krysser 0,5%

2 Likes

Nettopp.

Tipper vi toucher 15 diverre.

synd når slik skjer. På den positivt kan man da laste opp når man nærmer deg bunn og få med seg returen.

1 Like

Svekkelse av oljepris drøyt 4%, og dollar ned ca 1,3% nå. Kan fort lugge når det åpner i morgen.

Det kan da se ut som vi bunnet ut -fantastisk omsetting.

Skjønner ingenting, det her kan umulig ha vært alt.

At den går opp i dag og ikke i går gir ikke mening i min bok, men nå er heller ikke min bok fasiten. Noen her som har noen tanker? Nå går denne opp på dårligere dollar- og oljekurs :thinking:

Jeg personlig ligger ikke fundamentale data (gjeld, inntjening, oljepris, USD) så stor vekt nå. Det er andre krefter som ligger bak.

1 Like

Bortimot 10 prosent fra topp til bunn. Ergo et bra instrument å trade i. Ut fra denne betraktningen blir det vanskelig predikere hvor vi skal videre.

Er redd dette bare er dead cat bounce,

Vanskelig å si. Om volumet fra i dag overgår gårsdagen tenker jeg selv at vi har et bedre utgangspunkt.

Edit: En kan jo håpe oppgangen skylles inndekning.