Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Vil en konkurs i DOF gavne SOFF? Er DOFs storaksjonær og opprører Bjarne Brøndmo, som også sitter med et betydelig antall aksjer i SOFF, en hemmelig agent for SOFF, eller kun en “nyttig idiot”? Nå er det fullstendig galematias. Børsmelding kl 1803: NewsWeb

Konkurs i DOF vil nok ikkje gagne SOFF veldig mykje. Syns det er nøytralt då eg antar at i eit såpass sterkt marked som idag at alle skip fortsatt vil arbeide og ikkje bli hugga opp eller andre ting. Einaste er at dei kan by seg inn litt dyrare for at dei har bedre kapitalstruktur, men i eit tight marked så har ikkje det så mykje å seie uansett

SOFF er vel topp 5 i verden når det gjelder antall fartøy med sine ~ 90. Om jeg husker rett så har DOF i underkant av 60 så de har en god del. Jeg tipper konkurs i DOF ville gagnet SOFF fordi tilbudet til markedet blir dårligere og om noen skulle kjøpt fartøyene deres får man nok en god indikator på verdiene. Spørsmålet er i hvilken grad det ville gagnet dem…

Mye mulig jeg bommer fullstendig her, er bare litt synsing

EDIT: skrivefeil

Akkurat. Konkurssalg vil indikere et gulv for skipsverdiene.

2 Likes

La oss si dof begjærer konkurs. Hva skjer da umiddelbart? Flyr ser jeg setter flyene på bakken og 400 av de ansatte står uten arbeidsgiver. Fortsetter «DOF» business as usual, eller går dem til kai i påvente av en avklaring?

1 Like

Dof service vil fortsette dtift ved konkurs, dette vil usnsett ikke påvirke Soff mye.

2 Likes

Bra driv i ordrene på morgenen. Mye nyhetssaker som drar i positiv retning for olje og oljeservice. Bør være mulig å etablere seg over 47 i dag.

Sapphire forlneget inhouse til 10.2
Prosper klar til jobb 2.2
Leader klar til jobb 3.2

Ingen ledige i spoten nå, Triumph er gått på sin lange kontrakt.

MAximus sin losbestilling er endret fra 26.2 til 16.2 det er bra.

4 Likes

NM har stått til 16.02 hele tiden. Spennende hvor de setter kursen. Ryktes om Afrika

Kjøpte litt mer på Open. Spennende dette her:-)

Jeg gar notert 26.2 men det kan være en blings altdå.

Jeg hører også vest-Afrika og midddlhavet

2 Likes

Må ha vært en blings ja, har lagt inn her tidligere i januar at det sto 16.02 iallefall.

Sirius satt kursen videre ned til Sigma på Las Palmas etter kort stopp i Vigo.

1 Like

Trykker mot motstanden på 47

Ligger en iceberg på 47,10 -

Den tok eg et jafs av nå- eller, mer som et lite kyss men dt var ihvertfall på 47,10😄

#metoo, tok en fill and kill på et antall aksjer som burde bidratt til et løft, men kursen rykket ikke på seg

To i dager med oppgang på bra volum etter 10% mandag…, over 47 nå🤓 sterkt!

5 Likes

Synes det ser så trangt ut i spotten fremover att jeg antar att ratene vil presses oppover. Vi er jo inne i den litt stillere tiden av året allikevel nesten støvsuges markedet for båter. Har tatt mer Soff i dag på 45,10. Soff var eventyrlig for meg i 2022 og jeg satser på ett godt løft i 2023 også. I prosent blir selvsagt ikke økningen like bra, men i pluss kroner på aksje kontoen kommer det til å bli bra

3 Likes

Ser det snakkes mye om spot rater. Hvor mange skip har Soff i spotten på AH/supply ?

1 Like

@Metallian er eksperten på det her inne, kanskje han vil svare?