Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Denne blir spennende å følge de kommende dagene. Med de volumene som har gått er det jo plausibelt å tenke at det er en av topp 5 som har begynt å tømme seg om det ikke en retail storm (eller kombo). Nå har det vel gått snart 9 millioner aksjer på to døgn, og det er garantert noen tradere som har prøvd seg, solgt igjen med tap osv. Men om det er en av de store som letter seg eller skal ut så er de formodentlig snart ferdige. Med mindre det er Røkke da :slight_smile:

Det tviler jeg på siden de mest sannsynlig har visst dette og spesielt med tanke på hvilke kurser de har kjøpt på

1 Like

Håper virkelig ad Aker/Dnb/IB ikke er på selgeren nå. Da blir det… ikke bra

1 Like

Den var vel egentlig ikke det. IB krysset antakelig fredagen, og meldingen kom før børs mandag. Det er helt innafor.

Pen reaksjon her mot close.

Enig i at det ikke kan konstateres med sikkerhet at børsmeldingen var forsinket. Det foreligger en viss usikkerhet - har endret posten min for å reflekere dette bedre.

Godt poeng. Dem har kjøpt i hele rangen, selv om volumene vi så i begynnelsen ikke var så påtrengende etter 45.

1 Like

Selv om vi må vente i spenning kan ikke det du beskriver utelukkes. Jeg har derimot vanskeligheter med å innbille meg denne eventualiteten. Om nedsalgt var ønskelig kunne dem begynt på en adskillig høyere kurs.

Sluttet på 35,85 ,pen opphenting de siste 50 minuttene av dagen

1 Like

Eneste som taler i mot den teorien er dersom den eventuelle selgeren også er en innsider, da har de ikke lov til å handle før informasjonen er offentlig. Så, hvis det faktisk er DNB eller Aker som selger, så ville de ikke kunne gjort noe som helst før etter gårdagens børsmelding.

Edit: Sikkert ironisk mht. at det er innsidebørsen vi snakker om. Men hverken Aker Cap eller DNB ville gjort det eller evnet å kamuflere det dersom de gjorde det.

Godt motargument.

Edit: Et eventuelt innside salg ville trolig utløst reaksjonen vi ser nå bare med langt høyere usikkerhetsgrad.

ikke alltid den 3 dagers regelen gjelder, nå har Pho aksjen mistet 40 kroner siden 27.2

Enig. Men så er det et helt annet case enn SOFF. 3D regelen sier egentlig bare at man ikke skal kaste seg på før minst tre dager etter det første droppet.

Usa gikk iallefall i grønt. Den spådde jeg riktig

2 Likes

Helt enig og det er umulig å vite retningen, især her med slik ekstrem omsetning over 2 dager.
Omsetningen er tatt til et helt nytt nivå, det er i seg selv fantastisk, men ikke fullt så kjekt når det er i bratt nedadgående.

Hater å nevne FB-gruppa her, men som nevnt tidligere mistenker jeg at det er mye som ligger på småaksjonærene.

Når man leser at folk har hatt aksjen samtidig som de har planlagt boligkjøp i alle nærmeste fremtid er det ikke rart de kaster kortene fort når kursen raser noen % slik som i går.

Tror det kommer til å gå fint når de aksjene som skal bytte hender har fått gjort det :+1:

EDIT: så lenge makro tillater det


Ser da også veldig teknisk likt ut her. Tror dette påvirker en del også.

Uff, brutalt med 15kr av på to dager.
Tror ikke antall aksjer tilsier kun små aksjonærer her.

2 Likes

Så akkurat reprisen fra Nrk Rogaland angående Solstad. Lars Peder var veldig fornøyd med salget og mener det vil styrke selskapet

2 Likes

Men tenk hvilke muligheter dette gir - for dem som har troen:-)

Gleder med til aksjonærlisten. @Kjell_Makrell, “styrke selskapet”, det er nettopp dette som er så påfallende. Hva kan fremprovosere en slik - etter min mening - paradoksal bevegelse.

1 Like