Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

AL følger godt med. Poenget ned rmi på 2-3mrd for å gå vekk de kjipe kreditorene er ikke dumt. Jg vil ko helst ha litt båtsalg da og mini emisjon heller

Legger de noe spesielt til grunn for argumentasjon om emi med det første? Jeg ser det ikke helt på veldig kort sikt, men åpen for å endre mening.

Nei, kun gjetting. Så jeg står ved det jeg har sagt hele tiden. Ikke nå men etter Q i mai tidligst…

1 Like

1 Like

Kjempemessig informasjon og selv om NM ikke ble bygget i Italia , var Vard byggherre. Dette gjelder nok mange andre supplyskip i bransjen. Vard skal også bygge fire skip for Edda wind -250millioner EUR. Blir spennende å se hvem som har bestilt fartøyet. Sannsynligheten for at SOFF står bak bestillingen kan vel i beste fall vurderes som lav.

Edit: Ser ikke ut som at makro ligger til rette for god stemning på ose i morgen.

3 Likes

Vet ikke hva jeg kan poste av screenshots her, men aksjonærlistene ble nettopp oppdatert og det er ikke en eneste av de største aksjonærene som har solgt nevneverdig volum, til min store overraskelse. (Dere får arrestere meg om det må slettes)

Edit: Dette gir vel overhodet ingen mening…? Kan dette være mandagens?
Edit2: Kan bekrefte at dette er tirsdagen på basis av kjøpslisten. Da har det a) foregått mye handel i bakteppet og/eller b) vært ekstrem turnover blant mindre aksjonærer

Tirsdags handelen

Så det nå. Vanvittig at det summerte seg til så stort antall aksjer uten noe bevegelser blant de tyngste…

Lillebror Spetalen har sittet med lenge, han er nok i praksis helt ute nå tipper jeg(Kristianro)

Jepp. Det er ikke utenkelig her at det har værr gjort forsøk på daytrading her med større volumer, og at man har blitt stoppet ut samme dag som ytterligere forsterket nedgangen. Erfaringsmessig så vil man ikke havne på oversikten her dersom man er inn og ut samme dag. Det underbygger forsåvidt teorien om aktør-spill.

1 Like

Ikke bare erfaringsmessig, det skal ikke gå. Det har derimot vært endringer hos vps service siden denne oversikten kommer på dag 2 og 23 timer.

Edit: Summen av aksjene anvist på oversikten utgjør omtrent 1,3 mil av totalt 4,3 mil aksjer omsatt. Her har noen herjet vilt, men omsettingen tillot også dette. Betryggende at ingen av top 10 solgte - som fryktet. Skal bekrefte dette Infront.

Fryktmessig gjenstår vel da strengtatt bare ukens soff buzzword - emisjon.

I praksis er det da plausibelt at det har kastet seg på med volumer på diverse støttenivåer, når kjøpene ikke får followup skal det ikke mye feinschmecking til for algoene slik at man jobber kursen ned mot stopp-nivåer for å trigge stoppvolumer. Fulgte med på bøkene og volumene i STF intradag og da større kjøp/salg var gjennomført så var det perioder hvor algohandel på tullevolumer gjorde forholdsvis store utslag på kursbildet. Finurlige greier

1 Like

Med det var ikke mange store (synlige) ordre. Folk har sikkert begynt å lære, selv om kjøp og salg listen gir uttrykk at for retail amatører trolig ikke var mest aktiv.

Enig i det, handler selv med skjult volum. Men samtidig er det fult mulig å se hvilke volumer som går løpende (disse får du ikke skjult) og hva slags type handel det er. Handelsloggene sier t.o.m om det er algo eller ikke. Legger man dette sammen med løpende aktivitet i ordrebøkene er det litt lettere å få svar på om det er retail, amatører eller aktør.

Edit: Får rette meg selv og si at du får skjult det fra handelsloggen ved å handle via dark pool, dog sjeldent blant retail og i (normalt sett) mindre likvide aksjer. Det vil også gi utslag i aksjonærlister slik at vi ville sett dersom de store drev med dette.

2 Likes

Der bommer du litt, at det står algo i handelsloggen kan være såpass enkle og tilgjengelige ting som stop loss, fill and/or kill, icebergs osv (litt usikker på om icebergs og tagges som algo)

Dette er jo gode nyheter, var litt bekymret for IB- ikke fordi jegt ror det ville betydd så mye på sikt men fordi de har vært fine å ha til å holde oppe trykket.

1 Like

Og sist den DNB kontoen sank litt så var det jo short, det kan vel fort være det nå og

Tror heller på avvik med listen. Normalt registreres utlånte aksjer som kjøp/salg når utlånet strekker seg fra et kalenderår til et annet.

1 Like

Hm, mulig. Men så er det en enkel oppgave å skille stop-loss fra robothandel utover det som står i handelsloggen. Poenget mitt er at disse i kombinasjon sier ganske mye om hva som foregår og hva slags type handel det er - i alle fall slik jeg ser det.

Kan se ut som om vi klarer å forsvare nivået nå også, spørs hvor mange ganger vi skal ned og teste det uten å få en god reaksjon opp - eller at det evt. bryter ned. Pen hammer her da :slight_smile:

1 Like