Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Dette hadde jeg ikke trodd i dag morges med rød WS igår og røde asiabørser

alle ventet på talla i dag. Så var vi heldig med artikkelen i FA. Men alt var duket for oppgang i dag sånn sett.

Er nok mange som river seg i etter å ha solgt seg ut på 34-35,spesielt han som solgte 100k på 34

Skadefryd :grin:

I disse tider vil jeg tro folk flest foretrekker kjønnsløse formuleringer - til tross for at hovedandelen aksjonærer er av det mannlige kjønnet.

1 Like

Ingen storsalg eller salg blant de største i SOFF onsdag heller. Spent på å se hvem som har kjøpt i dag :slight_smile:

1 Like

Og IB endelig litt kjøp igjen med ca 20k🙂

Export-Import Bank of China har sittet stille siden refin 2020. Onsdag solgte de alle aksjene sine til BNP Paribas. Det er interessant. Er en eller begge av disse på kreditorsiden?

# Aksjonær Endring i % Aksjer Eierandel Utvikling
1. BNP PARIBAS - KONTO #1AK +1 139 842 +1.139.842% 1 139 942 1,4745%
# Aksjonær Endring i % Aksjer Eierandel Utvikling
1. THE EXPORT-IMPORT BANK OF CHINA -1 139 842 -100% 0 0%
3 Likes

Dette må jo være et direkte salg?

Til hvilke rabatt?

VELDIG interessant det der og vi skal væ’re glad det salget ikke gikk over børs da hadde de holdt kursen nede i en uke og to

BNP har en konto til som økte med 80k til 240k, hva/hvem er dette egentlig?

Om dette ikke er godt på børs til rabatten som ble skap. Rar uke

Ja, må uten tvil være en transaksjon gjort utenfor børs.

Men krysset mangler - på den andre siden har vi vært gjenstand for så mye rart at om enda et avvik har funnet sted så blir jeg ikke overrasket…

Ikke sjekket det, men det er så voldsomt volum i en hektisk handelsdag at tror en slik transaksjon ikke ville være mulig til avtalt pris over børs?

Er enig med deg i at uten om børs mest sannsynlig. Syntes likevel det har vært så mye rart.

1 Like

Kan det være at dette salget i seg selv har bidratt til kursutviklingen? At rykte har spredd seg om en hvis rabatt? Eller er kjøpet gjort til pris i boka samme dag?

Er det ikke mest hobby investorer som har solgt?

Det har jo vært et blokksalg her utenfor børs…

Og det er mest påfallende. På den andre siden (som jeg skrev over) er det ingen kryss i boka, men nå har ikke jeg gått gjennom alle tickets.