Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

På bakgrunn av at NM ligger som ledig på spot siden av Solstad samt LPS sine uttalelser på q1 om at det var god interesse for fartøyet blant flere potensielle oppdragsgivere gjør at jeg framholder mitt syn om at det går mot ny langtidskontrakt.
Jeg vil anta at det i den forbindelse også vil komme en klargjørende melding ift kreditorene i saken.

Men på samme tid registrerer jeg på aksjekursen at jeg nærmest er “alene” om å tro på dette, nå er det bare eiof og soff som er i rødt av offshore rederiene.

Fant ingen fundamentale nyheter om Havi, men teknisk så krysset MA20 over MA50 igår, noe som kan være en bullish kortsiktig trigger :slightly_smiling_face:

image

En liten stund til denne krysses i SOFF:

image

Hi “Aksjewonka”…fornøyd med PGS i dag?

Ja. Det amerikanske universitetet har solgt unna 23 mil aksjer… ikke rart kursen raser. Euforisk i dag jeg.

når solgte dem aksjene?
jeg har endel aksjer også i pgs…så det er en flott dag

Her er tråden til PGS :slightly_smiling_face::

2 Likes

2.dagen på rad med null ledige spotjobber på westshore, kan ikke hudke å ha sett det før, ihvertfall ikke i juni🤔

flott

Hei Rodjer…betalte meg rundt muren på marin traffic. Nm ligger ganske langt ute i havet uten for Carmen…0 knop. dvs de har ikke gått til havn. dvs. ligger sannsynligvis på anker

1 Like

Da økee sannsynligheten for at den blir i “gylfen” ganske mye

flott aksje kurs nå på pgs

Kom en nå, men det er først i starten av juli, utrolig dødt for øyeblikket, liksom “alt” eller “ingenting”

Snakker om merkelig kursutvikling i Hvila idag, i Dof er restrukturerings jobben tydelig krevende:

DOF Subsea AS has therefore requested Nordic Trustee AS to summon bondholders’
meetings in the three bond loans to consider the extension of the standstill
period initially until 31 August 2021 and with a possibility to extend to 30
September 2021 with the approval of an ad-hoc committee of bondholders. The
proposal is further described in the attached summons to the bondholders in the
three bond loans. A request has also been made to the DOF group’s secured
lenders to extend the suspension of payments of principal and interest that have
been granted by a majority of its secured lenders.

Du som nå er “live” på Marine traffic, Normand Sentinel(på oppdrag for Subtec SA til des.2022 + 2 års opsjon) og Maximus er vel i nærheten av hverandre nå?

Når det gjelder Maximus tror jeg hvertfall nå at vi kan nærmest se bort fra muligheten for noe mer arbeid for Pemex basert på uke for uke.
Nå er det det fastere og lengre former som gjelder, hersker liten tvil om det og LPS vil nok nødig at fartøyet ligger mange dager uten oppdrag, det hverken er billig eller tar seg særlig bra ut.
Blir spennende å se om når dem melder ny kontrakt dersom man tror på det :grinning:

Hei Rodjer. Ja Normand Sentinel er i samme område meg ligger lenger ut i havet. også med 0 knop…ergo for anker.

da ser du begge båtene…uten for Carmen.

…men store høvding…hva tenker du…?

1 Like

Takk😀
Jeg tenker at det meldes øyeblikk ny kontrakt.
De andre alternativene tenker jeg ikke på😀

Håper at du får rett. ja la oss glemme alt negative og fokusere på økt olje pris som vil medføre garantert økt aktivitet… :+1:
de som analyserer olje prisen sier at det ikke er utenkelig at vi dette året kan se 100us$…

1 Like

Eneste som jeg ser som kan skje, men som jeg i dagens marked mener er bortimot usannsynlig er at man ikke er i stand til å finne en langsiktig avtale som er god nok til å tilfredsstille kreditorer.
Nå kan det selvsagt hende at Pemex ikke hadde mer arbeid til NM for øyeblikket, men jeg velger å tro at Solstad avbrøt nå og at fartøyet klargjøres for nytt oppdrag.(lett vedlikehold gjøres nå mens fartøyet ligger ankret)
Var det usannsynlig at dette er planen mener og tror jeg at fartøyet ville blitt kommandert mot Norge igjen.
Samtidig som jeg håper på snarlig ny kontraktsmelding legger jeg ikke skjul på at om det drøyer en uke til passer det undertegnede ganske bra ift å få handlet ytterligere.

NM stikker for dypt til å gå til kai i cd carmen. Mobilisering ble gjort til ankers utenfor carmen.

Når det gjelder sentinel betyr ikkje 0kts nødvendigvis anker, mest sansynlig betyr det dp og arbeid.

2 Likes

Jeg bare så at den hadde 0 knop på linje med Normand maximus…så da regnet jeg med at de lå ved anker. men Sentinel ligger lengre ute så du har nok rett i at den er i arbeid. normand maximus har en draft på 8.5m.

Port of Ciudad Del Carmen, Mexico - ports.com

ikke rare dypden i den havnen

Når det gjelder videre program for NM er det verdt å merke seg at hun må være ferdig med femårsklassing i oktober. Personlig trur eg derfor at dokking er neste punkt på programmet, før oppstart av evt ny kontrakt. Dette vil nok ta minst ein månad.

1 Like