Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Klør i hendene etter å handle litt fysisk.

Er det Tavex som er tingen eller?

1 Like

Tavex <3

De andre er dyrre men norsk mynt har ofte fancy stuff tavex ikke har.

Har gode erfaringer med flere, det er lurt å bruke kalkulatoren litt aktivt mens du kjøper fordi prisene settes løpende og du må ta med frakt, premium og kronepris på en gang.

Tavex har fine oppbevaringsesker og legger med gode drops haha

1 Like

Må vær V.I.P’s som får drops :disappointed:

De får kulepenner

ikke hagle og hermetikk altså?

1 Like

Ikke si at du misliker fysisk sølv på lik linje med radiofarmaka, Vaccibody og Tesla?

3 Likes

Av de fire, så misliker jeg kun Vaccibody - fordi de har potensiale til å ødelegge mer enn seg selv. Sølv er bare et semi-sjeldent metall med ganske få industrielle og kulturelle bruksområder som ikke mobiliserer særlig følelser hos meg. Hvis noen får et kick av å fylle en safe i kjelleren sin med det, så værsågo. Men jeg tror ikke de blir hverken rike eller forsikrer seg mot å bli fattige på en særlig effektiv måte av det.

1 Like

Begynner da se litt positivt ut dette, jobber seg oppover under radaren

1 Like

Må man kontakte Tavex etter man har overført penger?

Står i instruksen. Bruker du bank så tar du kontakt asap ( jeg pleier å sende kopi av overføringsblankett/kvittering).

Top man. Takk:)

De har rimelig ok kundeservice også, om det er noe du lurer på så er det ofte bare å ringe. Får du August på tråden så har han rimelig god kontroll.

1 Like

Jepp, slo på tråden. Så nå vet jeg hva det går i😁

1 Like

PM ned i dag, men silver miners er opp :+1:

2 Likes

Hvilke metoder bruker dere til å tracke hva beholdningen er verdt?

Gjør det veldig omtrentlig, har laget meg et bullion snitt hvor jeg gjør en grov tilnærming på premium, så ganger jeg opp vekt med normal kjøpspris fra forhandlere

Og så vet jeg jo hva jeg har betalt over tid og omtrent hva prisene var, så jeg kan ha en feeling på om estimatet mitt er helt på jordet

Det har ikke vært en top performer i portisen for å si det sånn haha

2 Likes

Kjøper folk her mynter kun basert på å forsøke å oppnå lavest mulig premium over spot?

Eller er det noen her som kjøper «sjeldne» sølvmynter også. Typ mynter med lavt opplag/proof/graderte mynter?

1 Like

Tendenser til brudd opp av den kjipe trenden vi har hatt siden juni :pray:

1 Like

Kjøper litt miks. Det er uansett miner-aksjer jeg har som elementer jeg trader med, metallet kommer jeg sannsynligvis til å eie til pensjonsalderen

3 Likes