Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

24 dollares

4 Likes

image

Når man venter så begynner man alltid å lure. Den BURDE vært regget på lokal terminal.

Godt den er forsikret.

3 Likes

Prøver seg over 24 igjen :pray:

Woo pakken fant veien hjem!

45 nye unser sikret ;D

2 Likes

Herlig. De er altså så vakre de myntene atte hjælp😂

Ikke helt overbevist om at sølvprisen er snudd oppover for alvor enda, men skader vel ikke å handle mer hehe.

1 Like

Jeg har hatt denne i safen i 20 år :joy: kjøpte for 1800kr på Finn.no. Da var en unce ca 5 dollar.
1kg rent sølv.

Tar den frem i ny og ne og var i ekstase da sølv tok av i 2013. Men blir vel gitt videre til kids når jeg ligger 6 feet under, eller sølv blir 100 dollar.

6 Likes

Rimelig nice, selv om den “bare” er 99,9.

Er jo 99,99 eller 99,999 som gjelder!

Men virker som du har fått en meget god deal på den der. 6300NOK ca er den verdt om jeg ikke regner helt feil :stuck_out_tongue:

Mest overrasket over at sammlerhuset har laget noe som faktisk har verdi.

1 Like

Ting kan gå raskere herfra enn de fleste tror nå. Vi kan se over 100 USD før 2030.

Fin mynt!

1 Like

Jeg er ikke så overrasket over at de ikke har klart å ødelegge sølv. :see_no_evil:

Normalt pleier medaljene de gir ut ( for det er svært skjeldent mynter). Å kun ha 80-90 sølvinnhold.

1 Like

Ja jeg tror jeg betalte en premium på 10% den gang , men norske gull og sølvmynter har ikke så mye mer verdi enn råvaren. Jeg har og OL settet fra 1994 gull og sølv, det har heldigvis litt samler verdi. Men jeg hadde nesten tjent mer på og putte pengene i fond… :flushed:

Men veldig gøy og ha investering som ennkan vise frem og ikke bare er 0 og 1 ere…

Litt samlerverdi (om han fikk solgt for full pris)

Problemet med den annonsen er at den mangler så mye info “rent sølv” er veldig relativt.

Tror sammlerverdien i sånt er svært liten og det er kun vekt av sølv som betyr noe.

Ja jeg har jo kjøpt og solgt litt mynter, og alt får etter sølv innhold. Ytterst få er mer verd disse dager. Men er det mynt og slik som denne går de fir 10-20% over maks.

1 Like

Username checks out

Mange som har litt overtroisk håp om hva de kan få for mye på finn.

Ser disse lillehammer myntsettene ligger opp mot 40k. Mens forhandlere har dem fra 30k :stuck_out_tongue:

Om du syntes 9k var mye på Finn, så er den til 7900 her.

2 Likes

Har handlet fra gullhøna et par ganger, de er seriøse

1 Like

Sånne ting gjør meg forbannet. Kostet 28.000!! å sammle dem fra sammlerhuset. Har ikke mer verdi enn sølvet som er brukt.

Ser at enkeltmynter kan kjøpes hos mynthandlere for 160kr ( jeg antar det er verdien for sølvet). Som betyr han stakkaren har betalt 28k for noe som har salgsverdi på… 6480kr

2 Likes

Ja jeg ga 17k for mitt. Det er 2 unce gull og 12 unce sølv. Det er og verdien i dag.:flushed:.

1784 x 2 = 30k + sølvmynter . Og jeg har hatt de og i ca 15 år. Så enda dårligere butikk en sølvmynter.

Alle skal ha bitcoin……

Jeg har litt gull og sølv gruve aksjer og noennlodd i kalera. Thats it for tiden…

bilde

1 Like

2 unser gull er over 30k. om du tenker på gullverdi. Men da snakker vi jo rent gull.

Ja de er 95% rent gull. 22 karat men veier 16.5g tror jeg.16.9g faktisk.

https://www.skanfil.no/ArtDetail?n=282378