Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Det gir vel ganske nøyaktig en unse gull?

1 Like

Det er samlegjenstander da. For dem som samler på sånt.

Dette blir jo som å mene at et maleri ikke har mer verdi enn malingen som er brukt.

Problemet er at det ikke er noe andrehåndsmarked. Mange som kjøper disse produktene tror det har en sammlerverdi. Noe varene ikke har.

3 Likes

Sikker på at det ikke er et marked for det? Er vel nok av folk som samler på både mynter og alt mellom himmel og jord.

Dette er ikke mynter, men medaljer og annet juggel. Er masse artikler om det. Folk som har kjøpt fordi de tror det er sølv/gull eller mynter og at det har verdi.

2 Likes

Og følgende sier Mr. Uran himself på twitter i dag :sunglasses: (en tråd)

5 Likes

Ja jeg holdt på ennstund med mynter. Solgt alt billig vræl og kjøpte ett par dyre og gull og sølv for råvare pris. Som alt, det dyreste stiger mest.

Samlermarkede for mynt og frimerker er ikke bra.

Men jeg har 10 stk 2001 stjerne 20kr. :+1:t2:

Foreløpig godt kjøp av mine første 20 oz.

1 Like

Min nedsnitting på silver bullet ble også ganske bra - don’t do this at home

3 Likes

Solgte er frimerke til 6500 kr på auksjon for 28 år siden. Brukte pengene på pc. Hadde jeg bare investert i nvidia til 0,4, kunne solgt til 226 i dag. Hadde blitt 3,7 mill. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Er det noen sølvhandlere som har black fridaytilbud? :wink:

Det enkleste i hele verden er og gå tilbakers og si hva en skulle gjort …
Men hva blir neste store ?
Jeg tror sølv kan gå bra men aldrig 10x — 100x (Men da kan det heller ikke falle 90-99% som bitcoin “kan”.
Får kjøpe noen lodd rundt på forskjellige oppstarts ting og kanskje 1 treffer. (Jeg traff på Quantafuel Kjøp 12kr solgte på 84kr… men nå er de 30kr igjen) men jeg har nesten ikke gjeld pgr det. Kjedelig og betale ned gjeld men utrolig gøy og treffe en gang i hvertfall. (La oss ikke snakke om når det gitt til HÆ&%¤&&%¤–E)

1 Like

Ser du på det tekniske, så kan sølv gå myyye mer enn 10-gangeren.

Om dette scenariet utspiller seg er et helt annet spørsmål.

1 Like

For en stund siden så gikk jeg bærserk på Finn.No og kjøpte alt jeg fikk tak i av 25kr sølvmynt frigjøringen , 50kr jubileums mynt og 10kr sølvmynt 1968. Folk dumpet de til sølvpris den gangen (DVS 50kr sølv er 92.5% og veier 27g som er 25g rent sølv. 0,8 unce) 0,8 * 24 dollar * 8,5kr = 163kr. Så får du de myntene til 163kr så er det mynt og sølv :slight_smile: .

Jeg har over 100 stk av disse og

Her er det 9 stk til salgs for 1800kr kan sikker prutte til 1500kr så har du nesten sølvmynt til ren sølv pris. Og de blir aldig mindre verd en 50kr ettersom det er en godkjent mynt. Slå den.

5 Likes

Den er bra! :smiley:

Har skummet finn, virker som mange driver å kjøper det som er fornuftig priset, det meste er VELDIG overpriset. Fryktelig mye juggel fra sammlerhuset.

Fant noe mer igår som lå ute til 1600. Verdi av sølv. 240kr.

Ja det er synd på de som har kjøpt ting på samler huset…
Og som alt samler ting. Det er kun de dyre tingene som stiger, og ikke forvent mer en råvare prisen på mynter (I hverfall minne mynter uten verdi).

Tiden er vel overmoden for et skikkelig hopp i sølv.
Helt ufattelig billig i alle parametere.

4 Likes

Fart i sølv nå :+1:t2::champagne:

5 Likes

:crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

3 Likes

Rolig nå. Har ikke fått handla ferdig😅

5 Likes