Spot + 37kr.
90 på lager. Bra pris tror jeg, særlig om man bruker uforsikret forsendelse.
«Sirkulert» grøss
Men unntak av om det er en herpa sølvklump jeg får i posten, hva er det som er negativt med sirkulert? Betyr ikke det bare at det har vært eid av private før?
«Denne mynten selges som sirkulert og kan ha lette håndteringsanmerkninger, melkeflekker eller patina»
Er bare ikke fan av melkeflekker og patina
Er enig.
Prøver meg på et lite parti siden sølvprisen skal triple seg. Får solgt de tilbake til 95% av spot uansett og så kan det jo hende de er fine =)
Her er usirkulerte til nesten samme pris.
244kr + frakt jeg kjøpte disse og de var nydelige.
6kr ekstra og du får maple leaf usirkulert.
Oi heisan! Dette garanterer du antar jeg?
Om man kjøper bare 5 mynter blir det jo 50kr i frakt per mynt =)
Ja da er det ikke god deal.
Finn er nokk bedre da og finne noen lokalt.
Bor du i Oslo er det gratis.
Miners har mye å gå på
Hva tenker du @holmes om sølvprisen gitt f.eks. 3% inflasjon i snitt neste fem årene. Også gitt at FED holder renten på <= 1%.
At den er underpriset, og vil mangedoble seg.
Er det noe scenario med rente/inflasjon hvor du tenker sølvprisen ikke skal opp?
Om sentralbankene setter en veldig høy rente
Ser at sølvprisen er på sitt høyeste de siste ca 50 årene med unntak av to perioder. Hva er det som gjør at du tenker sølvprisen er så lav? Hva er utvinningskosten f.eks.?
EDIT sjekket utgiftene for å utvinne sølv, ser ut som de er 12-16$, mens prisen nå er 24$. De med gruver ramper vel opp som faen nå da? Siden det å øke produksjonen er som å trykke penger?
https://www.sunshineprofits.com/gold-silver/dictionary/silver-production-cost/
Ratioen sølv/monetær base er på lave nivåer. En katalysator for en normalisering av den ratioen er økte renter.
Så spørs det hva man tenker om rentene fremover:)
Ha i mente at Bitcoin er 12 år gammel, og spiser litt av den samme kaken når det gjelder investeringer…
Tilbudet øker langsommere enn etterspørsel. De fleste gruver utvinner sølv som et biprodukt så det er ikke noe man kan regulere etter sølvprisen. Elektriske biler, solceller osv trenger sølv. Om man går tom for sølv, ja da blir det fort moro å eie sølv/gruver.