Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Ha ha :+1:

Men veldig få har faktisk majoriteten av revenue i sølv. Muligens bare First M.

Som en Explorer der man tar bort politisk risiko i Mellom og Sør-Amerika kan du kikke på Silver One.

Spennende tankeeksperiment å spinne videre på, hva skjer hvis det kommer fram at det faktisk er Elon som har handlet. Og hva skjer når han begynner å twitre om fysisk sølv? Det kan ta skikkelig fyr!

Han har jo selv twitret:
Bitcoin is BS. Almost as BS as FIAT.
Tatt etter hukommelsen.

Fant den rette:

Hvis noen skal kunne tømme Comex så må det en med mye cash til. De endrer «reglene» stadig for å unngå levering. F.eks at man plutselig må stille 20% mer cash enn spot pga «usikkerhet».

1 Like
1 Like

Sølvflagget til topps- kan bli godt som gull - under OL. Støttes av positiv divergens i RSI. Brytes fallende trendlinje i RSI (mnd.chart), kan vi få et godt gammeldags sølvrally…

3 Likes

Kjøper jevnt og trutt :2nd_place_medal::+1:
Så lenge man får kjøpt mynt under 250 er det en gavepakke.
Set meldes om økte premium (på mynt) i US etter den siste dumpen på Comex. Foreløpig har vi ikke sett det her, så derfor er det vel bare å handle.

Eksempel

27 Kr billigere i Norge

3 Likes

samme her. litt på finn litt på tavex, men Jeg tror og dette kan bli “gull”

1 Like

Bare så det er sagt, over 3 uker, så har du ikke flagg/vimpler, men mer vanlige triangelformasjoner.

Påfyll av Kenguru

3 Likes

Håper hun har signert at det var ok at du tok bilder av Kengeruene dine, hvor er de foresten :grin:

Aha til venstre ja…

4 Likes

Hvem sier det? Det finnes da uendelig mange eksempler på flaggformasjoner over lengre tid:

Jeg har stort sett brukt denne siden for formasjoner. Den siden du linker til er noe jeg kunne skrevet hvis jeg hadde lest om flagg/vimpler for et par år siden. :stuck_out_tongue:

https://thepatternsite.com/flags.html

225,- for en Philharmoniker hvis man handler 100stk, det kan ikke være et dårlig kjøp.

6 Likes

Da ble det noen Oz til her også. Kaller det bare sparing til barna :sunglasses:

6 Likes

Da var feb akkumulering unnagjort.
Kjøper hver mnd så lenge pris er på 22/24 dollar :+1:t2:

5 Likes

Nå har jeg handlett hver dipp siste 4/5 mnd, skulle vi få rett at denn gangen går det opp?

Inflasjons tall vil vel si alt… blir det buy the rumors sell the fact igjen ?

image

1 Like

Begynner å få skikkelig trua nå.

Folk begynner å merke inflasjonen big time. Også her hjemme.
Kikket litt på priser for moro skyld på Kiwi i dag. Helt syke priser. Og verre vil det bli.

Synd ikke kronekursen har fulgt oljeprisen. Da kunne vi kjøpt sølv for 200kr pr mynt. Men sånn er det i litt «risk off» tider.

3 Likes

Ja det som jeg merker mer og mer er hvor mye juks det er i inflajsons tall.
over alt hører vi om Shrinkflation. Det vil si at samme produkt koster det samme men er FEKs 200g chips i stedet for 250g (Så faktisk pris er 20% forskjell). Jeg fikk sjokk da jeg kjøpte kaffi og plutselig var det 200g på Jule kaffi som kostet litt mer en vanlig. Nei jeg er nesten kun short nå og safen begynner og fylles ganske bra opp med sølv og gull :grin:
Så får vi se hva inflasjons tallene (godt manipulerte) ender på …

2 Likes

Ny rekord for januarsalg av American Eagle.
5 mill unser bare der. Med høy premium.

Perth Mint melder også om rekordsalg

At vi får kjøpt for ca 250kr er ikke galt.

1 Like