Er dere klare for en 10 års bull run for sølv… Det er jeg…
Jeg har prøvd og se det litt i sammenheng med 70 tallet. Jeg tror vi er verre fortattning nå en da så faktisk tror jeg det kan bli enda bedre for sølv. Og sølv sitt inntog i el biler og solceller vil jo gi enda flere bruksområder. Når bør en kjøpe sølv og hvor lenge:
Her er sølvprisene 1960 til 1980.
Helt frem til 67 så var sølv bundet mot gull og en del av penge systemet så da var det stabilt.
Men prisen var 1,29 dollar (ganger vi det med 18 får vi dagens pris Ca 23.2 dollar og det var i 1963 nesten 60 år og kun 18 ganger) (ser vi på olje pris var den 2,97 dollar i 1963 og i dag 96 dollar ca 32 ganger) (gull var 35,31 dollar ca 54 ganger) så her er det en del og gå på kan man si.
Faktisk traff den nesten samme bunn 1,3 i nov-dec1972. Klarte du og kjøpe da ville du hatt over 20 ganger innsatsen på 8 år da den toppet ut på ca 30 og S&P stod stille.
Så hva er det likheter mellom da og nå. Det er inflasjonen var på 8-12% opp 2 år og så litt kjølig men så videre opp igjen slik som viser hvor utrolig vanskelig det er og temme inflasjon.
jo mer jeg leser og ser jo mer tror jeg den vil vedvare pgr all gjelden i systemet.
Så hvor langt opp snakker vi de neste 2-3 år-- Hvertfall 2-3 dobling 50-75 dollar
og skulle de ikke klare og vi får enda en peak på 2-3 ganger på toppen av det så er det jo 150-200 dollar.
Er det sinsykt ? ikke hvis du ser i forhold til gull og olje. Hadde vi hatt 54 ganger på sølv slik som gull har gått til nå skulle den vært på 70 dollar nå og vi kunne doblett den 1-2 ganger pgr høy inflasjon og da er vi på 150-200 dollar på som Gull.
Så for min del er det jevnt og trutt akulmulere Sølv neste 2-3 år i hvertfall og kjøpe sølv fond som har gruver de går jo 2-3 gangen i forhold til sølv …
Og hva er nedsiden? vel skap vi tilbakers til snitt pris 1985- 2005 er det 6-7 dollar men da snakker vi fulstending krakk i markedet og laveste den var i 2008 var jo ca 10 dollar (som jeg mener er Maks nedside men lite realistisk pgr nye markeder)