Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Ser ut som mynthandelen har priser som autooppdaterer seg nå mot sølvprisen. Det hadde de ikke før.

1 Like

Er egentlig ikke inne i sølv, ikke noe kunnskap om det eller edle metaller. Filo var egentlig bare et løsskudd, etter at en aktør skulle selge seg ned, og jeg løste en billett. Det gikk for lang tid sidelengs, og hovedposten ble solgt allerede da, men jeg beholdt en fraksjon på privaten, ca sek 80k.

Nå er det ca sek 5 000 igjen, som har vokst til sek 60k.

Artig å tenke på at hadde jeg latt alt stå, hadde det blitt 3-4 mill på meg. Trøster meg med at jeg slipper så mye skatt… :joy:

4 Likes

Vanskelig å legge bort etterpåklokskapen iblant… men gratulerer med 1000% på deler av investeringen hvertfall :partying_face:

1 Like

Jeg kjøper at det er et brudd opp fra det lille triangelet (som er positivt), men når det gjelder topplinja i det store du har tegnet… Så synes jeg det blir litt rart når du først ignorerer flere brudd opp og ned av linja, for deretter å legge samme linja til grunn for en “perfekt backtest”. For meg fremstår det litt som teknisk cherrypicking, men forklar gjerne. Jeg vil bare forstå mer :grinning:

1 Like

@Aksjesnila jeg tegnet kjapt på mobilen så litt rotete :stuck_out_tongue:

3 Likes

Et par parelleller i ukeschartet, fra rett før det føk av sted for alvor forrige gang

2 Likes

Fortsatt eneste råvare som ikke har brutt sin all time high siden 1980. Verdens billigste råvare

4 Likes

PM kan fort bli årets beste investering

3 Likes

Riktignok et helt annet chart, men linja her er fin den :sweat_smile:

Noen som kan anbefale en eksponering via nordea?

Storbank faller etter milliardtap knyttet til Ukraina-krigen – E24?

" Rundt 120 millioner dollar av tapet stammer fra de ekstraordinære situasjonen i nikkelhandelen på et tidlig stadium i krigen, forteller finansdirektør Jeremy Barnum under en telefonkonferanse etter tallslippet.

I dagene etter den russiske invasjonen av Ukraina steg prisene på nikkel kraftig. På et tidspunkt var prisen på rekordhøye 100.000 dollar per tonn, før London-børsen stanset handelen. Oppgangen i prisen kom etter forventninger om at et kinesisk selskap ville dekke opp et veddemål på prisnedgang, som selskapet hadde bygget opp i månedene før.

Barnum forteller at banken «hedget» posisjoner til kunder og at den «ekstreme prisbevegelsen» førte til kundene enten måtte ta tapet eller dekke det opp. Det er her bankens tap på 120 millioner dollar stammer fra.

JP Morgan Chase-sjef Jamie Dimon har tidligere skrevet at selv om bankens forhold er begrenset, kan selskapet tape rundt én milliard dollar på krigen, ifølge Bloomberg."

Dette er bare en fis i forhold til hva de er eksponert i sølv

3 Likes
3 Likes

Er vel på tampen av sesongen i Sør-Amerika, og verdiene i Filo fortsetter å materialisere seg i flere hull

Commenting on the results, Jamie Beck, President and CEO stated, “Hole 58 continues our success in defining continuity of strong mineralization within the Aurora zone of the deposit, and we are confident that there will be many more holes like this to come. Looking ahead, Holes 55C and 57 have the potential to draw the high-grade mineralization first discovered in Breccia 41 to the north, while Hole 60, drilled 2km to the north of Hole 41, could significantly expand the north-south dimension of the known deposit.”

Edit:

Slo til igjen denne gitt.

1 Like

Ubalansen i forholdet tilbud/etterspørsel vil måtte presse prisene oppover litt frem i tid.

Jeg grafser til meg så mye jeg kan i visshet om at sølv er en gull(e) god investering.

3 Likes

Over 10 % nedgang i pris på en uke.

Hvor mye papirsølv må lages for å generere en slik prisutvikling… Ganske utrolig.

Husk at det er siste dag for trading på Comex for mai-levering.
De har brukt uken fint på å banke ned prisen. Mye tyder på et godt kjøp av pslv nå.
Man får også med en discount på 1.7%.

2 Likes

Er kursen 23, eller 26 i dag hvem bryr seg, hva er prisen når det lir mot jul, 45? Hva er prisen om to år? 100?

Ahh, du høres ut som du investerer i biotek :smiley:

3 Likes

Det gjør jeg heldigvis ikke :wink: