Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Komisk å se hvordan sølv følger gull så tett, men bankes ned støtt og stadig

Sølv kraftig ned for tiende dag på rad. Laveste RSI siden mars 2020.

1 Like

Kjøpsanledning da kanskje

Man skulle tro det. Men virker ikke som om det er noen bunn her.

Kanskje etter FED-møte.

1 Like

Du kan ikke sitte i en gjennommanipulert assetklasse om du ikke tåler steken :smiley:

Fremdeles inne i 6 måneders trading range

Det er sikkert! Men manipuleringen de siste to uker tar alle kaker.

2 Likes

Sølvet ligger på 22,50 for en unse ( 22,50 x 9,42 = 212 NOK )

Ser på Metall børsen på Facebook ligger myntene mye rundt 300,- og oppover.

Hvor handler dere mynter ? Kan en like godt kjøpe 1 kg. nynt som disse unse myntene.

Selv begynt å kjøpe sølv, er både stacker og collector.
Anbefaler norskmynthandel.no, mynthuset.no, tavex.no og ekm.com

Du får kjøpt tuber på 20-25 mynter hvis du vil betale minst mulig premium.

1 Like

Greit med unse når vi er i barter economy om et par år og du kan kjøpe noen dager med brød for en unse.

1 Like

I følge @Christian er det bruskorker og ammunisjon som vil gi deg brød, ikke sølv. Sølv har ingen verdi i en bytteøkonomi. Har han rett?

2 Likes

Sølv funket i alle tider, tror vi at samfunnet blir mer primitivt enn vikingtiden, antikken osv?

1 Like

Jeg tenkte hvis man kom en situasjon hvor samfunnet har brutt sammen, f.eks. etter en større atomkrig.

1 Like

Tror nok sølv og gull vil være mer verdt enn bruskorker.

Men hvis absolutt alt er fucked så er forbruksvarer som man faktisk kan bruke til noe mest verdt ja.

Når det er på plass så vil sølv og gull overta. Dersom legger til grunn hele menneskehetens historie.

2 Likes

image

1 Like

Det var poenget mitt. Jeg vil heller sitte på en boks hermetikk i en sånn situasjon enn en klump med sølv. Sistnevnte er jo noe man finner på bakken heromkring :stuck_out_tongue:

1 Like

Jepp. Men heller sølv og gull enn papirpenger eller nuller på en skjerm.

Man må alltid ha et universalt byttemiddel.

2 Likes

Hvorfor gull/sølv over papirpenger som betalingsmiddel i en slik situasjon egentlig?

Det blir ikke trykket mer penger og du skal jo ikke på sydentur…

Man kan jo i prinsippet benytte hva som helst som betalingsmiddel, men sølv og gull er vel det eneste som alltid har vært universelt godtatt.

1 Like

Inflasjonen kan løpe løpsk og sølv / gull sølv holder seg bedre.

1 Like

Sølv trader kraftig ned for 12 dag på rad.

Finnes det noen andre instrumenter som klarer å falle uavbrutt i 12 dager?

Jeg tenker det ligger an til et kraftig rally etter FOMC i kveld og posisjonerer meg til det. Hvis det ikke snur etter det så blir det fort ned mot 18 dollar per unse.

1 Like