Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Men dersom man må åpne valutakonto kan man like gjerne gjøre det sikkelig og kjøpe futures. Vet noen om størrelse på pos for at megler gidder?

1kr ish

Sølv er ned -10,48% i år målt i USD, men samtidig er USD/NOK opp 16,25%

1 Like

Om jeg forstår deg rett her,så er det ikke noen valutakostnader om du har vekslet til Dollar. Bortsett i fra at du kan tape om dollar kursen synker da.

Mitt poeng er at det gir samme avkastning om produktet handles i dollar eller kroner (for kunden dvs det ser forskjellig ut på grafen fordi grafen viser prisen i respektive valutaer)

Noen slike dager til så begynner prisen å nærme seg det den var for 10 år siden.

1 Like

Håper egentlig prisen holder seg her nede lenger. Gjerne til volumene i London har falt 20-30-40% til.

4 Likes

Ser det spekuleres i at den brede og store prisoppgangen i råvarer på fredag skyldes rykter om at China skal oppheve covid restriksjonene.China benekter at det vil skje.Så…da blir det vel ned til 19 nivået igjen.Men her vil tålmodighet lønne seg tror jeg.Fremtidutsiktene har vel aldri sett lysere ut for sølvprisen.

1 Like

2 Likes

Dagen ble jo slett ikke så ille. Skikkelig rangebound i flere måneder nå, når den rangen først ryker ene eller andre veien blir det nok heavy shit

2 Likes

The plot thickens!

Fine dager for gruveaksjer :chart_with_upwards_trend:

LBMA ned ytterligere 2.2% i oktober

Så får vi se om det snart blir et rush til det fysiske. «Stolleken» må vel snart føles litt skummel for noen av papirgutta.

Edit
Det ser ut som Comex er nede i 40 mill unser

2 Likes

Sølv rett opp på talla. Pivot nærmer seg.

Dessuten har vi shortage snart.

Bull på sølv

2 Likes

Fortuna Silver Mines + 13,58% i dag

2 Likes

Ti-åringen ned 33 punkter

Scammen på FTX har gitt mange som så etter safe anti-Fiat plasseringer et jævlig skudd for baugen.
Dette kan/vil smitte over på sølv (i positiv forstand) i form av økt interesse, OG økt fokus på fysisk vs papirsølv.

3 Likes

22!

Oppe og tester viktig nivå

2 Likes

Over 22 nå :+1:

Ser bra ut

Ca 275kr for en Britannia hos Tavex nå.

Er vel bare et tidsspørsmål før gjeldende skatteregime vil ha moms på sølv og gull.

1 Like

Det er moms på sølv og gull.

Men det kommer aldri til å bli moms på mynter man kan betale med.

Er blitt det i Tyskland sies det