Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Tipper Tyskland har innført moms på barer slik som Norge har.

Av opplagte grunner kan man aldri innføre moms på mynter som kan brukes som betaling.

Ingenting er uaktuelt for staten. Ingenting.

Gullmynter er unntaket

Det er som i Norge mao. Sølv har moms. Mens mynter man kan betale med ikke har moms.

Rettelse jeg ser nå at jeg tar feil.

Shit. Det er drøyt.

In the European Union, the trading of recognised gold coins and bullion products is VAT exempt, but no such allowance is given to silver. Elsewhere in Europe though, Norway has exempted both gold and silver bullion coins with face value from VAT; Norway is part of the wider EEA (European Economic Area) and thus applies the same “intra-community transaction” rules to all of Europe on a bilateral basis resulting in legally tax-free silver coin availability throughout all of Europe

Enda en oversikt

Så i Norge bør vi kjøpe fysisk med begge henda

Da blir det slik

Over 360kr :man_shrugging:t2:

Og 275 i Norge

3 Likes
3 Likes

Tror det er en historisk mulighet til billig inngang i Sølv nå.Triple digit silver tror jeg absolutt er realistisk og jeg tror heller ikke det er så langt frem i tid.Når denne snøballen virkelig begynner å rulle baller den fort på seg.

Har satset absolutt aller midler her og er allerede godt i pluss da jeg startet kjøpene i 2014.Den gang betalte man bare marginalt over spot for myntene.

2 Likes

Jeg forstår ikke helt den artikkelen. Teksten høres jo temmelig bearish ut for 2023 egentlig

Jeg anbefaler å abonnere på nyhetsbrevene fra silverinstitute.Det koster ingen ting og man blir oppdatert på viktige nyheter.

Ser Kina.Russland og Peru har nedgang i produksjonen mens Mexico og Chile har økt.I Mexico forventes også volumet å avta kraftig noe frem i tid.

Med voldsom økning i antall elbiler og solselleanlegg globalt fremover,samt “India”,og ellers økning i omtrent alle bruks områder må jo bare dette bli bra.

Syntes det heller høres ut som om at han (Newman), på vegne av LBMA og Comex, prøver å snakke seg bort fra et «bank run».
Prøver å si det ikke er noe problem at verden vil gå med store underskudd på sølv i uoverskuelig fremtid.

Sevjen stiger VELDIG på chartet nå

1 Like

Da var Tavex Oslo historie.
Gjort noen kjøp denne uka.

1 Like

å?

La de ned fysisk butikK?

Flytter til Lillestrøm

2 Likes

1 Like

Bryter vi opp nå da?
Med snarlig pivot OG tomme lagre :man_shrugging:t2:

2 Likes

Skikkelig gap opp i dag ihvertfall, får satse på en ok ukesclose

3 Likes

Endelig er det vår tur folkens :muscle: :partying_face:

2 Likes

23 :+1:

1 Like