COMEX tømmes for sølv.
Hva var det forrige han anbefalte? SVB?
De fleste aksjene Silver Bullet fondet ender opp 2-4% idag også. Nå får vi endelig litt betalt for tålmodighet.
Silver miners begynner å se litt interessant ut her
Går silver miners over i en bull periode igjen kan det bli eksplosivt i positiv forstand
Så lenge du har kjøpt mynter som er lovlig betalingsmiddel kan du klage gjennom de som har gjort fortollingen(fraktselskapet). Har du bestilt rounds er det toll.
Mynt og ikke rounds, la inn en klage og fikk dette svaret.
Hei
Da er omberegningen av sendingen din godkjent og ny deklarering foretatt.
Et fortollingsgebyr på 299,- betales ved utlevering av sendingen.
Tolletaten krever at mynter deklareres/fortolles i TVINN (Tolletatens elektroniske fortollingssystem) og vi som speditør tar kr 299 i fortollingsgebyr for jobben
Fikk redusert beløpet men syns det er merkelig likevel.
Speditøren kan ta hvilke gebyr de vil. Og de tar 299 for å registrere at det ikke er toll på dem i tolletatens system.
Hecla og Fortuna Mining (største investeringer i Silver Bullet) opp hhv 3,7 og 4,5%
Veldig fint å se at sølv fortsetter å trade over 50 SMA
Fortsetter den med det så vil den lange nedtrenden fra topp snart brytes
Men utrolig hvor volatil den er altså
Om FED nærmer seg rentetopp/kutt så er dette scenarioet langt fra usannsynelig
Andre interessante nyheter i sølv :
Jula er i boks
Har ca 30kg sølv fysisk hjemme nå.
Og 60kg i PSLV
Har en post i Hecla som viser det sinnsyke kronefallet. På ingen måte kjøpt på bunn.
Og der passerte vi 250 kr/oz.Og da er myntene mine verdt 2,5 mill +.
Meen tror jeg drøyer 4-5 år til før jeg selger noe.
Det var mange mynter
10k.Samlet siden 2013.Snitt litt over 140.Og en neve gull i tillegg da
Hvordan blir det med skatt? du er vel da en investor og ikke en samler.
Ja…må vel ta en prat med skattetaten snart.
Har du ført opp verdien i selvangivelsen frem til nå? begynte å samle i desember, men sitter vel nå på rundt 500k i verdi. Skal det føres opp? Brukte vel kanskje rundt 150k før jul
Det med skatt er beskrevet godt lenger opp på denne tråden.Gevinst er skattefri men det kan jo fort bli formueskatt av det.