Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Grav det ned :sunglasses:
Eller bank det inn i veggen

1 Like

2,5 mill i fysisk blir som 2,5mill i krypto. Skatt eller ta sjansen om du tørr.

blir gøy å høre hvordan du selger det…

1 Like

KA Rasmussen betaler i skrivende stund 247,-/mynt. Så han kunne jo ha gjort det lettvint og solgt alt dit for 2.470.000? :thinking:

Det er ikke noe større problem å få bli kvitt sølvet rimelig fort om jeg skulle ønske det.Men jeg har nedbetalt hus og har alt jeg trenger så sølvet kan jo bare ligge der.Jeg har langt større forventninger til fremtidig pris på metallet enn dagens nivå.

4 Likes

Nesten «spektakulært» move på sølv i går.
Dollarindex opp, gull ned. Så går sølv opp.
Lover godt for kommende måneder.

Gull/sølv ratio ned til 81

Big news

2 Likes

Gullhøna og Norsk mynthandel betaler også tett opptill spot. Så jeg er usikker hvilket poeng du prøvde å komme med.

2 Likes

Mye av sølvet er kjøpt hos Goldsource og de betaler 100% av spotpris for sølv som er kjøpt hos dem og opptil 99% for sølv som ikke er kjøpt der.

Gullvekten kan være aktuell for salg av kilosmynter som det ellers er vanskelig å få god pris for hvis man har store kvanta som skal selges fort.

Hvis det var et poeng for meg å gå under radaren til skattefuten ville det være viktig å ikke selge for beløp over 35k i slengen.Beløp over kan bli sjekket.

2 Likes

Måtte nok delt det opp litt, men tipper du hadde fått over spot på metallbørsen hvis du sitter på mynt.

Ja jeg er medlem der så det er en mulighet.Måtte nok dele det opp mer enn litt tror jeg, men ja ,det er også en mulighet.

1 Like

Månedschartet tester nedtrenden

1 Like

:steam_locomotive::steam_locomotive:

1 Like

1 Like

Thar she blows!

Alle mynter som er på lager hos Tavex over 300 nå

1 Like

Nydelige bevegelser i PM :smiling_face_with_three_hearts:

3 Likes

Herlig dag i PM indeed ! :grin: Satser på 100 % avkastning i år på PM konto (jinx :grimacing: )

2 Likes

Hecla har fortsatt 20 mill aksjer Short :smiley:

2 Likes

Var innom en mynthandler i Oslo i går. Helt skrapet for sølv.

Østrikere utsolg hos Tavex.

Begynner faktisk å bli vanskelig å få tak i.
De som vurderer å selge til spot smeltepris kommer til å angre.

4 Likes

Litt O.T som muligens kan intressere «gruvefolket»
Kina vurderer et ban av Rear Earth til bruk i permanente magneter. Som et svar på chip-politikken.
Skulle det bli en realitet vil aksjene på vestlige produsenter få en kraftig boost.

Tok en post i MP Materials i går.

2 Likes