Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Current mood

1 Like

image
https://www.youtube.com/shorts/xWrsfSa4SGk?feature=share

1 Like

Rykk i sølvprisen akkurat. Hecla reagerte opp 3% sporenstreks. Noe spesielt nytt som har framkommet?

1 Like

uendret rente fra FED…fortsatt høye utgifter borti USA… :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Its On!

image

Fomc møte

Ser bra ut for sølvgruvene da :smiley:

1 Like

AuAg Silver Bullet A

Igår

+5,06%

Hva feiler i dag da? Det sølvet asså :unamused:

Rælli i gruveraksjer til tross for sølvprisen opp kun 0,6% . Er sentimentet snudd?

3 Likes

Det var mange som avfeide gruvene, men de viser muskler i dag :ok_hand:

3 Likes

Nesten 5% opp

AuAg Silver Bullet A 120,97 4,97%

3 Likes

Rally fortsetter - Hecla Mining i front med nye 4.9% opp

2 Likes

heavy breathing :hot_face::cowboy_hat_face:

Tidsspørsmål før sølv tar fart. Dager med 5 % opp blir en spøk i forhold til hva som kommer på veien til 30 $

Forøvrig godt fornøyd med 27 % opp siste mnd i majors og juniors 🫡

3 Likes

Sølv lagger voldsomt på gull. Så det er langt fra «å løpe etter» hvis man kjøper nå.
Bullrunnet i sølv vil bli voldsomt.

3 Likes

Jepp. Sølv/gull ratio på 90 igjen nå. 99 % av tekinvenstor er totalt uinteressert :sweat_smile:

Sølv når 100$ innen 2028. Bookmark it !

Om noen vil ta et bet i mot på det ta kontakt :joy: 1 kg sølvbarr til vinneren ?

2 Likes

Er du investert i fysisk sølv, sølv miners, eller på annen måte investert i sølv?

  • Ja!
  • Nei, kun biotek på meg :frowning:
  • Nei! Burde kanskje vært det?
  • Nei.

0 stemmegivere

1 Like

Jeg tror du får litt bias fra hvilken tråd du valgte å legge den avstemmingen i, :wink:.

@GyldeN Hvorfor mener du gull/sølv er en ratio vi kan forvente at vender tilbake til historiske nivåer? Hva er hovedgrunnen til at man kan forvente re-prising for sølv, og ikke kollaps for gull? Hva er egentlig det fundamentale caset for sølv?

(Jeg er ikke mega-bear for sølv, jeg eier litt fysisk, men jeg savner det fundamentale i denne tråden.)

1 Like

Stemmer nok. Men når 21 stemmer sier det nok at Gylden har omtrent rett. Ulti og pcib hadde 4-500 som leste og avga stemme om jeg husker rett.

2 Likes

Altså at 86% av tråden (i skrivende stund) stemmer “Ja!”, men 90% av TI er ikke i tråden en gang og ville ha stemt nei? Ja, det virker som en rimelig antagelse.

Jeg er litt spent på hva som er hovedmotivet til dere her inne for å investere i sølv:

  • Teknisk analyse
  • Fundamental analyse
  • Moment
  • Hedge
  • Trygghet knyttet til å eie noe fysisk

0 stemmegivere

Og hvordan investerer du i sølv?

  • Papirsølv
  • Fysisk sølv
  • Miners i fond
  • Miners, enkeltaksjer

0 stemmegivere

1 Like