Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Hedge mot norsk kronefall i tillegg

Tenker vi at krona kan ramle ennå mer?

Min motivasjon er at man siden 70-tallet har predikert at sølv er noe vi går tom for i der 21 århundre. Se blant annet resultatene til “club of rome” sin world3 modell.

Hva er den eneste råvaren som ikke har overgått sin tidligere high på over 30 år? Sølv! Det tekniske bildet på sølv nå med brudd opp på gull etter 4-5 år konsolidering. Fed er stuck med vedvarende inflasjon. De er stuck, og har basically ikke noe valg for å ikke manipulere økonomien i tiden fremover, og dette har sølv/gull sniffet ut i tillegg til det fantastiske tekniske oppsettet

Utvinning/funn av sølv går bare nedover, og etterspørselen er høyere for hvert år.

Kunne skrevet mye mer, men kort oppsummert da jeg er på turnus :sweat_smile:

43 % opp på sølv minerene på 1 mnd før sølv i det hele tatt har brutt over 26 sier vel litt hvor dette potensielt kan gå. :sunglasses:

Hva er potensielle faremoment? Kraftig korreksjon i aksjemarkedet som er heftig prisa nå, men tror ikke FED lar det skje nå før valget.

Tror gull/sølv går bra frem til mai/juni med små korreksjoner på veien. Har tenkt å ta profitt rundt juni og FED møtet 16 juni hvor de er ventet å kutte med 0.25

4 Likes

Sølv reagerte motsatt av «sell-off» i markedet i dag.
Så lenge gull blir foretrukket fremfor tiårige statsobligasjoner vil sølv følge etter tror jeg.

Ca 299 pr unse her:

3 Likes

Så har man denne :point_down: Let the games being

1 Like

Lovende

4 Likes

Det begynner å likne noe. Virker som om det er både fundamentale og tekniske årsaker som driver sølvprisen opp.

Silver Bullet fondet opp 36% siste mnd. Blir mer når de får oppdatert verdien i fondet basert på siste dagers stigning. Basert på sølvprisen alene som er den høyeste på over 2 år, så burde fondet vært en 20-30% høyere nå. Hecla Mining feks står i ca 5 nå og var over 7 sist sølvprisen var så høy. Antar renter har en betydning, men det bør være oppside fra dagens kurser for sølv minerne.

3 Likes

AuAg Silver Bullet A

Igår

+5,98%

:grin:

4 Likes

Sølv og miners bare dundrer videre. Hva gjør dere da, sikrer litt på vei opp eller tror dere dette skal vesentlig høyere så det bare å holde. Enkelte miners nærmer seg dobling nå feks
Coeur Mining, Inc.

Nå begynner vi å snakke her :sweat_smile:

Sånn går det når den mest oversolgte sektoren på 10 år plutselig bryter opp av nedtrenden :100:

Det kommer en korreksjon her snart det er ikke tvil, men det blir så heftig buy the dip mentalitet at jeg føler det blir vanskelig å ta profitt her, og prøve kunststykket å hoppe inn igjen/trade her kan man fort bli kastet av båten. Blir å flytte stop loss høyere og høyere med god margin

Trenden på akjsene er typisk ala :point_down::100::boom:

Det har vært 4 liknende utbrudd på sølv de siste 20 årene. Hvert bullrun med desse utbruddene har i snitt generert en avkastning på 102 % på 8 måneder. Tviler på 50 $ på 8 mnd men hvem vet :joy:

3 Likes

Er ikke i nærheten av å selge.
Venter til vi ser 50$ spot

3 Likes

Sølvfond er det nye biotek . Kan gå flere hundre prosent :slight_smile:

2 Likes

I 2028 ser vi 100$ daler trur eg.Minst!Og denne gangen forblir prisen høy.Når man har ventet så lenge som jeg har gjort selger jeg ikke for småpeng.Da får heller godsakene bli i fond og safe til barn og barnebarn.

3 Likes

Got silver tekinvestor ? Bitcoin gutta blir smågutter i forhold til % her de neste mnd

2 Likes

Med 1,7 mill i PM gruver er disse 5-prosent dagene veldig hyggelige :money_mouth_face:

9 Likes

Ny fin dag i vente for fondet/miners:

image

1 Like

Yes

1 Like

Ser vi her et utslag av den ulike vekingen selskapene har mot gull og sølv? Ser beste stiger 16% og svakeste knapt er opp noe.

2 Likes

Break-even kost bestemmer typisk giring. Om et selskap som bare driver med sølv har break even på 20 vil en prisøkning fra 21 til 22 representere en dobling av profitt, mens et selskap med break even på 16 bare ser en profittøkning på 20% på samme prisøkning.

3 Likes