Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Her ser vi enda ett eksempel på at sølv vil barefortsette og øke behovet.

Og med så lite marked som sølv er tror jeg vi vil få noen meget gode år…

1 Like

Ny fin oppdatering av silver bullet NAV +33% ytd

Hva tror dere dette betyr?

Minste mengde short på lenge…,

Begynner folk og bli redde for å gå short sølv.

Over 30 dollares igjen

1 Like

Ja da har jeg nettopp økt min sølv satsning med 1/2 mill.Fordelt på auag fondet,Pan American silver,og Avino gold & silver.Trua på at sølvprisen snart skal til himmels er sterkere enn noensinne.Selv om det lugger litt for tia.Hepp,hepp.

4 Likes
2 Likes

3 Likes

:champagne::beers:
En liten ekstra når vi bikker 30….
Har og alt for mye om det går an……

Nå er jobben sagt opp og full tid på eget selskap så da er det greit når buffer er i gull og mest sølv :sweat_smile:

Håper vi kan ta knekken på litt short på veien opp over.

9 Likes

Miners move

4 Likes

NAV 12:e september 2024 | Andelsklass A 153,66 (SEK) | Förändring +7,33%

Andelsklass B 14,53 EUR (+7.79%)

:raised_hands:

2 Likes

Hmm kan bli mer bevegelse i gruver og….

1 Like

3 Likes

Første gang jeg har sett filharmoniker til mer enn 360,- på tavex😃 369,- rettere sagt!

6 Likes

Vi har noen kroner igjen til ATH mot Nok men jeg tror det kan bli store muligheter til uken. :crossed_fingers:t3: men på lang sikt tror jeg dette er en “gull” mulighet til og kjøpe billig sølv.

Se etterspørsel vs behov …:zap:

3 Likes

Keep em comin :money_mouth_face:

NAV 13:e september 2024 | Andelsklass A 159,68 (SEK) | Förändring +3,92%

Andelsklass B 15,19 EUR (+4.54%)

1 Like

Håper alle har fått med seg denne

Beste kommentar til slutt:
Given the current silver price, the silver-gold ratio, and the supply and demand dynamics, silver appears to be on sale…

3 Likes

Dette har vært bullscenarioet mitt i noen år, at det rett og slett ikke blir mulig å kjøpe fysisk sølv for de prisene som papirsølv styres til, og da vil industrien bare drite i det og bare kjøpe det sølvet de trenger uansett hva det koster. Da vil uansett de som sitter på smykker, resirkulering og andre kilder bli så fristet at verden vil nok ikke gå tom for metallet.

2 Likes

Bing. Bare se på besteforeldre som har huset fullt i arva sølvbestikk.

Er så mye “dead” silver liggende rundt i hele vesten at bare prisene blir gode nok så flommer det over.

1 Like

Er ikke sikker på at det er så mye som en tror. Når det kommer til gull så er alt tatt vare på og ingen ting brukt opp (pgr pris)
Men sølv har blitt brukt og ikke gjenvunnet pgr pris har vært for lav.
Nå ser vi en eksplosiv økning i behov som kommer til og bli liggende lenge (i solceller og batterier) ai og bomber trenger mye mer en det som produseres.

Jeg tror det underskudde som er vil fortsette og husk sølv gruver tar lang tid og starte opp og sølv er stort sett bi produkter and andre metaller.

Jeg tror vi skal opp til 50-100 dollar på kort sikt (2-3 år)

Hvis dere vil ha mye god fakta kan jeg anbefale denne boken:

1 Like

Ja 50-100 er nesten en given.

Det vil ikke ha så utrolig mye å si for sølv som innsatsfaktor i et solcellepanel eller i en ID4, men veldig mye for å få bevegelse i alt som er lagret.

Stabiliserer prisen seg over 100 er det nok mye gruver som vil bli regnet på på nytt.

3 Likes