Ai ai, for et artig krakk
Hvis det krakker mer nå er det price discovery snart
Sølv HATER fredager
USA kjøper mesteparten av sølvet sitt fra Mexico, slik jeg skjønner de nye tollene til Trump så er det ingen unntak. Det vil da si at sølv prisen teoretisk går opp 25% i usa i morgen. Om han ikke endrer mening igjen
Vil det presse spot prisen ned? Blir dyrere for alle som bruker sølv det er vel sikkert.
United States imports Silver primarily from: Mexico ($2.48B), Canada ($1.03B), South Korea ($472M), Chinese Taipei ($378M), and Poland ($280M)
Så mye fra Mexico men ikke alt.
Du er i Mexico, har en haug med sølv. Du selger det til sør korea og så selger de det til USA. Sølv er lett å frakte. Verre med feks stål
Sikkert mulig en stund, men det vil koste. Vi snakker ikke om at forbruket til usa er noen kilo. Spennende å se hvordan dette vil påvirke spot.
Er vel heller ikke så lett å kjøpe den mengden med sølv fra noen andre enn de som faktisk utvinner det
Sølvbeholdningen til Comex (New York) har økt til nytt rekordnivå.
Beholdningen er nå på 403 mill oz.
Her har de vert føre var.
Men riktig som du sier, beholdningen har økt betydelig. Som du ser i siste rapporten fra CME så har beholdningen økt med sølv som er i eierskap av noen og ikke tilgjengelig for salg.
USA bruker vel rundt 200mill oz i året. Så om dette er et føre var innkjøpt, så er det ikke lenge til gleden er over
Virker som comex NY har stacked up, for å klare seg fint i en handelskrig. De får jo fortsatt sølv fra andre markeder selv om Mexico blir utilgjengelig i en periode.
Hvis forbruk er mer en produksjon er det helt ekstremt at pris ikke skal nå ATH
Noe må skje etter 4 år……
Jeg er sikker på at tiden hvor sølvet skal virkelig skinne er rett rundt hjørnet.
Sølv holdt seg bra gjennom gårsdagen. Kan godt tenkes vi får se en «flight to safety» den kommende tiden.
Satser på at vi som rir gjennom stormen blir rikelig belønnet
Får ikke handlet før i typ mai, men er det en ETF som anbefales?
Ikke etf, men skal du ha en børshandlet råvare (etc), så ser denne ok ut på fysisk sølv
Vi nordmenn har jo ikke lengre mulighet/lov til å handle i Sprott Canada
Avino opp nesten 22% i skrivende stund.Det tilsier en verdistigning på nesten en halv mill på mine aksjer.Men jeg skal ikke selge på mange år så egentlig betyr det ingen ting.Men jeg er jo happy med det seff.
Litt lei utvikling i silver bullet i det siste, men hjelper på med 5,33% på tirsdag og 3,70% i går. Dvs 9,23% på to dager
Noen som har erfaring med å selge tilbake fysisk gull og/eller sølv til Tavex?
Fysisk oppmøte i Lillestrøm som er veien å gå, eller?