Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Miners ned mindre enn sølvet, dollar svak som vil slå ut negativt på fondene

Jeg kan ikke skjønne noe annet en at dette burde være mega bull for gull og (sølv hvis sølv fortsatt er knyttet mot gull og folk ser på det som penger)

Slik jeg ser:
Dollar vil falle
Selskaper i usa vil tjene mindre (mindre omsetning)
Penger kommer ut fra aksje markedet og inn i noe … gull, sølv , bitcoin ?

Hvis det han sa i går at alle bedrifter skal bygge i usa vil det ikke være arbeids kraft eller råvarer så det blir dyrt. Da vil inflasjon gå i taket og gull / sølv følge.

Så jeg la inn ett bitte lite kjøp i dag på fond, bare for og kunne si at jeg kjøpte når alle selger :joy:

2 Likes

1 Like

Noe stiger :joy:.

1 Like

Sølv ser ut som en dårlig hedge vs S&P 500, de er rimelig korrelerte, inkludert når det krakker?

1 Like

Den ene har steget over 10% og den andre er ned mer enn 7% i år. Men egentlig enig derfor har jeg mye cash og bear (og gull)

2 Likes

Fra grafen din ser man også hvordan spretter opp mye fortere enn aksjer etter en nedgangsperiode. Så om historien gjentar seg er det første man skal kjøpe etter et bear market gull og sølv

2 Likes

Det som er interessant med sølv nå i disse dager i forhold til før er jo at USA er vel faktisk ikke de som bruker mest sølv til solenergi osv. Kina produserer og bruker vel enormt mye mer. Så er det da problemet med at det er underskudd på sølv. Hvis vi ser en reduksjon i investeringer vil jo og nye gruver falle så sølv investeringer vil hvert fall utsette.
Dag 1 når ting faller vil alt falle kraftig, men ser vi hittil i år har jo gull/sølv opp mens annet ned.

Jeg har ikke turt og selge sølv (men det har jeg jo altfor gjort🤪. Så vi får se.

Jeg tror som sagt dette vil skape inflasjon og da stiger råvarer . Men blir nudler og en dårlig europeisk trøste rødvin i dag…. Må jo støtte stakkars vinbøndene i EU……

1 Like

Gull og sølv er en ekstremt bra hedge mot inflasjon, og med alle pengene som er trykket opp vil det bli interessant å se hvordan PM gjør det om aksjemarkedet ikke suger opp like mye

1 Like

Kunne ikke vært mer enig Holmes💯

Spørsmålet er hvor langt ned vi skal før PM snur. Det smarte nå er vel å DCA. Får slenge inn en bestilling på litt bullion :beers:

2 Likes

Lavere oljepris = bedre marginer for miners.
Frykten i etterkant av finanskrisen sendte PM til himmels. Blir brukbar sannsynlighet for et dacapo her nå.

Edit
Der reagerer gull opp. Sølv vil følge etter.
Gull/sølv ratio på nesten 100. Ekstremt

2 Likes

Silver/Gold ratio på vei mot all time low

Chartet for sølv ikke ødelagt enda da

5 Likes

Dette er en liten oppfølging til det jeg skrev over. Jeg tror ikke usa kommer til og være drivere for sølv forbruk frem over, og tror heller ikke behovet vil synke med enda mer AI og behov for ny energi.

https://e24.no/energi-og-klima/i/8qK91x/kinas-teknologiutvikling-raser-videre?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Da regner jeg med at endel miners hedger en stor del av energikostnadene sine på lave nivåer.
Gullgruvene vil merke det litt pga fallene kobberpriser. Men ikke så mye at det forsvarer aksjefallet de siste dager.

Har fylt opp kontoen og er klar for kjøp av flere Avino aksjer.Derfor litt kjipt at sølv er opp i dag.

Blir jo noe kamikaze faktor når man går inn nå, men jeg er fortsatt sterk i troen på at sølvprisen skal opp til helt andre nivåer enn dagens.

Reduseres etterspørselen i industrien vil det kompanseres med at det er en trygg havn i urolige tider og da vil vi se at sølv fortsatt har en viktig monetær rolle.

Time will show.

2 Likes

V formasjon? :pray::pray::pray::pray:

1 Like

3 Likes

Sølv er definitivt den volatile lillebroren fremdeles

Silver/gold ratio på tragiske nivåer

Plutselig tar prinsen over showet! Men tenker det er lurt med ca 50/50

2 Likes

Traff klokkerent med et par kjøp på lave 14-tallet i AuAg denne uke. Skal 10% opp i morgen etter oversikten din å dømme.

1 Like