9,22% i SEK og 9,77% i EUR
Ser ut som Tavex er utsolgt på «alt»
Noen som storhandler
Jeg sa at når sølv nådde 100 /1 for gull skulle jeg kjøpe. Det ble kjøp i dag.
Men som du sier det er ganske tomt. Ente opp her
Jeg er usikker på om vi skal my mer ned. Men ser på det som at (uavhenging av nok) så er sølv ned 10% og det er ingen ti g enda som har endret behov etter sølv. Jeg tror når gull fortsetter kommer sølv som en rakett etter.
Så hvis jeg er for tidlig så får jeg kjøpe litt til.
Fikk 377 pr mynt… (var jo 400 ett sekund for noen dager siden)
Kanskje holder vi oss unna «fredagsdippen».
Ser bra ut foreløpig
Jeg har gjort min research og må si at det er helt sjokkende og se hvor lite sølv til salgs.
Tavex- ingen sølv. Bare pre order
Finn- jeg fant kun. 1 box med 20 unce sølv til 380kr pr mynt (mer en jeg betalte hos forhandler)
Andre forhandlere er enda verre kiste bunn 420kr pr unce) gull høna bare dyrt ræl.
Hmmmmm noe på gang. Husker dette fra 2022 men nå er den enda mer ekstremt. Andre som ser det samme ?
Sjekka goldsource og de har massevis.Tror også Oslo mynthandel har et bra utvalg.
Om det er lite bullion tilgjengelig vil du ser det på premium. Den skyter opp om etterspørselen spiser tilbudssiden
Gold source er dyre 999 over spot for mix philharmonic og +1699 for philharmonic nye… .
Det er 428 per unce … .
Jeg tror vi er rett før dette skjer …. Har ikke sett så lite når jeg har gjort litt research på lenge…
Har blitt litt mer research men jeg tror mitt kjøp kan være over norm .
Men jeg ser jo at skal vi videre vil 115-125 mot gull ville det være bedre. Men jeg tørr ikke vente lenger.
Basert på historikk går jo gull først så sølv. (Ja har lastet opp samtidig med auag fond) men det tar jo litt tid og få. Gull gruver og er jo under priset (de får jo billig drivstoff nå)
Men vi får se på mandag og n ste mnd. blir enormt spennende med Mr chaos(trump) som styrer. (Var en meget fin gull fredag spesielt fond gikk meget)
Jeg tror det blir meget gøy for oss i sølv bransje. denne er litt interessant.
Baser på her så kan vi jo se 125 til 1 , men det var jo pandemi og ikke helt samme som nå, de slutter jo ikke og produsere ting.
Og underskudd kommer det til og være l mange år, med solceller og el biler + krig. Så er det bare hvor lenge lager / press ned over holder.
Intresant. Jeg ringte tavex for jeg var jo litt bekymret på fredag når jeg fant ut at de ikke har noe philharmonic (eller annet på lager)
Og fikk beskjed om at de ikke viste når de får inn nytt, men har eldre modeller til 5kr mindre. (Men for lite til og legge på nett)
Så dette minner jo om 2022 hvor fysisk var vanskelig å få tak i. Så hva har skjedd. Vel her er det jeg vet.
London har jo sent enorme mengder sølv til USA.
Hvis Europas største sølv mynt produsent ikke får tak i sølv som de kan kan hente 3-4 timer fly fra østerik til London
tavex som er en av deres virkelig store kunder ikke vet når de får mer.
Jeg vet mitt sølv fra norsk mynt er ribbet mega bokser som de har få av på lager. Vil de få mer
Jeg tror vi kan være i en ny tidlig fase hvor fysisk sølv tørker opp. Så jeg gikk i hvert fall for noen solide kjøp fysisk og enda mer AUAG .
Så for sølv holder trump og QE snart begynner
Norsk Mynthandel har stort utvalg og varer på lager av sølv. Så er fortsatt muligheter til å skaffe fysisk sølv i Norge.
Da meldte sølv seg og på oppgangen til gull. Bare 1.91 dollar til så kan det bli spennende og se hva som skjer. (Ser mitt nye kjøp mandag morgen er gjort opp i auag bulket )
Men så kommer salgs fredagen (som nå kan bli torsdag pgr stengte børser)
Vi liker jo alltid og tenke risk reward. Hvor får jeg mest igjen for minst mulig risiko av mine penger. Noe av grunnen til jeg gikk inn med minst 1/4 mill i sølv fond og noen mynter , var denne grafen.
Siste 50 år (faktisk 350 år for før i tiden ville ikke dette skje) så er sølv/gull over 100. Det er helt sykt og i denne verden hvor kritiske råvare som sølv blir verdsatt slik.
Før dette var covid og i 1991. Så basert på denne tror jeg (med mindre gull faller) at vi har noe helt unikt som skjer. Så får vi se om dette er det riktige å gjøre. Men jeg har i hvert fall redusert litt cash og satsa litt.
Her er graf alle hele uker hvor sølv har vært høyest siste 50 år.
Men i dag kan det bli sell off før påske…
Nå løsner det!