Hvis det stemmer blir det jo veldig moro.
Det er jo åpenbart en meme-account post, men det til side så er jeg mer bekymret for ringvirkningene av en shortsqueeze i sølv.
Har noen skrevet noe omkring et slikt scenario, enda?
Ganske fersk også, publisert sommeren 2020 med relativt gode reviews:
Many were stunned to see The Big Short and realize that there were a few savvy traders who saw the subprime crisis in advance, and used that knowledge to make a fortune in the financial markets.
Shockingly, a similar situation is playing out in the silver market at this very moment, and The Big Silver Short provides the perfectly timed handguide to profit from one of the greatest investing opportunities in history!
Featuring interviews with 15 of the world’s top silver experts—including Ted Butler, Andrew Maguire, Bart Chilton, Rick Rule, and David Morgan.
Hørte om den boken i en youtubevideo av en gull/sølv dude jeg har fulgt en stund.
Må huske at gull/sølv folket er ganske likt krypto / bitcoin folket - de har snakket om kollaps av det etablerte systemet lenge. Kanskje er det det vi ser nå. Who knows, right?
All I know is, I am buying silver tomorrow
Høres veeeeeldig alarmistisk ut, når man tar en kikk på hvor stor del av verdensøkonomien sølv utgjør:
Må ta det med en container med salt. Han snakker om sølv i “triple digits”. Sølv har vel aldri vært høyere enn $50 såvidt jeg vet, og det kun to ganger siden sølv ble tradebart på børsen.
Likevel er det interessant å se sammenhengene her; pga. GME greiene har hedgefond vært nødt til å ta ned risiko og eksponering mot markedet generelt (= fall i indekser). Hvis nå sølv (og gull?) begynner å bevege på seg, vil det også være risk/off for mange; og hvis alle traderne hopper fra sine bull-long posisjoner i TSLA og APPL fordi de ser alle andre tjene penger på f.eks Sølv, så kan det i seg selv også være med å dra ned børsene.
Summa-sumarum, bjørnene spiser
Wtfffffff
Edit:
Hehe vi fant samme artikkelen samtidig.
Deler denne for Eric
Nettopp derfor har også markedet vært så manipulert. Alt papirsølvet. Her «printer» man sølv som FED printer $
Kan tenke meg og kjøpe en liten pott av noe sølv … men der er jeg helt blank!
Hva /hvor kjøper man dette med DnB sin aksjeplattform?
Må man på Stockholm eller London børsen for og handle?
Evt noen tickere med selskaper som driver med dette som man kan lese seg opp på ikveld
Kikket litt mer på TVC:SILVER chartet og vitterlig ser ikke den C&H formasjonen ut som den vil slå til! Breakout fra håndtaket, measured move for håndtak (som var pennant) gir $52 (!) Ny ATH (!)
#fomo
Her er noen av de mest populære nevnt
Toronto og US
Vær klar over at First, som går under 3 tickere, har en skattetvist i Mexico. Et positivt utfall vil være bra for kursen. Og visa versa
Endeavour Silver er akkurat blitt gjeldsfrie og klare for Prime Time
Nå må ikke retards la seg lure til å tro at sølv er noe i nærheten av å være det samme som Gamestop. Det er det ikke.
Shorterne i GME får ikke tak i aksjer. Det er nok sølv til alle shorterne i sølv. Mer enn nok…
Jeg fraråder det i hvertfall. Kjøp sølv om du er Bull. Ikke fordi shortsqueeze. For der er det ingen squeeze.
I verden ja, i fondene som selger papirsølv? njet.