Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Me spender som skjer her:

As silver price continues to rise, several Chinese banks have stepped up their precious metals businesses, launching products such as silver bars, ingots, and jewelry. On the Industrial and Commercial Bank of China app’s physical precious metals section, the top four newly listed products are all silver items, including a silver ingot ornament and three silver bracelets.

2 Likes

AuAg Silver Bullet fond er sikkert det enkleste og ganske populært, men ganske volatilt for ett fond å være, med litt dårlig timing er du fort i -5% etter noen dager.
Eventuelt en Mini Long om du vil ha litt gearing.

1 Like

Sølv er virkelig på gang. Ekstremt volatilt (som du sier det er ikke fond som er volatilt det er sølvet i seg selv.) og mer gearing mer action.

Jeg tror virkelig vi er i en HOT Zone nå.
De som har klart og shorte / holde nede så lenge sliter, men verden begynner og inse hvor utrolig viktig sølv er og begynner og forstå at sølv burde vært minst dobbelt så mye verd pr nå. (Egentlig 3-4x) sølv er begrenset råvare og det er ca 1/10 (1 til 7 og 1 til 15 brukes men jeg legger meg på midten i forhold til hva som tas opp) i forhold til gull som ikke har samme gode egenskapene som sølvet.
Sølv brukes opp i bomber , biler , solceller , tlf og alt mens gull forsvinner ikke.

Jeg tror virkelig de neste 3-5 år kan bli utrolig spennende men jeg sier til alle som spør, kjøp litt fysisk (spesielt om du har formue, spar litt) og slipp skatt på gevinst (opp til 1 mill / 2 gift) og ellers kjøp fond auag . Det er mye bedre og spre risiko. Vil du lære og kjøpe gruver se YouTube (rick Rule er fantastisk , les bøker jeg har lest denne 2 ganger :joy:) og er timesvis på YouTube , kitco osv.
liker sølv og nå begynner det og bli virkelig gøy.
Men vanskelig og selge “my precious”

IMG_3340

5 Likes

Og noe jeg har nevnt flere ganger . Det begynner og bli mindre og mindre fysisk og få tak i. Sjekker jevnt og det er tomt… eller nesten tomt , dette blir fort verre .

Jeg tror det er noe ekstremt på gang og da vil du ikke få tak i sølv i hvertfall fysisk , pris over spot vil bli “crazy”

1 Like

Ikke like stort som du handler, men kjøpte en 35x 2oz sølv her om dagen.

5 Likes

Håper du har rett. Men det kan også være så enkelt at etterspørselen etter mynter har økt. Og at de ikke klarer å trykke fort nok.

Men før eller siden bør det jo smelle.

3 Likes

Masse tilgjengelig om man vil ha sølv enn så lenge