Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Ekstremt dårlig deal for de som selger der ja. Meget merkelig.
Ser de tilbyr under 90% av spot på 999 gull også.
Jeg antar at de må betale spot + frakt når de kjøper fra grossister/børs, så dette må vel være et lettvint forsøk på landeveisrøveri fra dumme privatfolk…?

5 Likes

Det jeg tenker er at siden KA Rasmussen har en smelter så er de en pris-setter på sølv, i alle fall for de som skal selge, og da er 35% ikke dårlig betalt, det er ræva.

4 Likes

Jeg bruker Sølvbanken og Gullvekten.Gullvekten betaler langt over konkurrentene på fintsølv så der kvitter jeg meg med kilosmynter som det er vanskelig å få god pris på hos mynthandlerne.

1 Like

Det må ha skjedd noe nylig, for det er ikke mange dager siden det 9-10 tusen kroner kiloen.

De la ut en post og sa de fikk inn mer skrapsølv og bruktsølv enn de klarte å bli kvitt og at prisene på dette hadde falt fordi det ikke var nok miner kapasitet til å smelte det.

Jeg leser det som de selv ikke klarer smelte det fort nok.

3 Likes

Skjermbilde 2025-10-26 094642

Gullpris på 8000 dollar innen 2-3 år ? med GSR på 50 = 160$ sølv. Let her rip ! :chart_with_downwards_trend:

6 Likes

4 Likes

Cheat-Sheet ? :crossed_fingers: Selg bilen. Selg huset. Selg Hytta. Kvitt deg med kona. ALL IN (finansielt råd)

6 Likes

Mine tanker (og håp) teknisk sølv neste måneder

Nærmer seg en liten bounce (fakeout) før vi fortsetter videre ned mot oransj støttelinje som går tilbake til april 2025. Burde være sterk støtte, og oversolgt/nøytral RSI (weekly) rundt 44$. Dette hadde ført til et nok negativt sentiment og ristet av seg nok sene kjøpere til at vi forhåpentligvis fortsetter på neste leg opp. Worst case scenario her ville vært en kjapp retur til ATH og videre opp. Da tror jeg vi entrer evt siste månedene av bullrunnet (8-12 mnd run?) Om chartet mitt utspiller seg tror jeg vi har nok fuel til et potensielt bullrun som varer minst 18-24 mnd til :crossed_fingers: Begrunnelse på det ? The longer the base The higher in space and we got one hell of a base :sunglasses:

om vi kommer ned her tror jeg nivåene rundt 44-45 er siste GODE entrypoint, og en GyldeN(pun intended) mulighet til å entre sølvmarkedet både fysisk ,og minere. Når vi bryter 54-55 neste gang er det no looking back

Edit : Ned-dager som i dag vil selvfølgelig korte ned dager/uker før korreksjon er evt ferdig

3 Likes

-5% idag. Slutt på oppturen? Ser noen av selskapene i AuAg er ned 30% fra topp.

Metall skal jo ikke stige for hardt. Så helt naturlig reaksjon.

Here comes the bounce ? FED møte med 0.25 kutt i morgen kl 19 mulig trigger opp. Tok en teknisk basert inngang her på x5 bull (bra treff) tar profitt om ikke 48.5 holder, men tror vi skal opp å teste 50 før evt ned igjen til oransj støttelinje rundt 44-45. (ikke trade penger du ikke har råd å tape osv)

4 Likes

Vi er vel long. Ble litt støtte kjøp i dag og :+1:t2:.

At sølv og gull har gått så fort er jo ekstremt. Egentlig bra hvis vi klarer og stabilisere litt for så opp neste år. 107% hittil i år i FOND jeg kan leve med det . og det er inkl 20% fall. :crazy_face:.

6 Likes

Med et gjennomsnittlig amerikansk fond ville jeg sittet igjen med −3,21% i år (målt i sek), da er jo 100% helt klart godkjent

3 Likes

8 Likes

Verdifullt gods:

3 Likes

Fra innboksen

4 Likes

En liten oppdatering på tanker teknisk her. Vi var oppe å touchet 49,5. Var dette toppen på en liten B-Bounce ?

Interessant hvordan den konsoliderer her. Jeg holder fast på at vi skal ned, og teste oransj støttelinje rundt desember ? Burde da ha nok fuel til å begynne på Fase 2 av 3 på dette bullrunnet.

Fase 2 burde være enda lettere enn første fasen, og jeg tror at det er i denne fasen de større gutta/hedgefond har nødt til å begynne å eksponere seg for minere, og sølv for alvor. Dette vil potensielt være den beste og muligens siste GODE muligheten for å eksponere seg for fysisk sølv, og minere.

En vil se de største bevegelsen i sølv og minere når folk innser at sp500, og nasdaq har toppet ut, og at det er i gull, sølv, og råvarer bullrunnet befinner seg nå (jeg sier ikke at det nødvendigs er nå) sannsynligvis i løpet av fase 2 ?

Fase 3 er blowoff hvor vi dobler igjen på 6 mnd ?

Det er i vertfall den hypotesen jeg kjører nå, og jeg er 101 paradiseprosent eksponert for det. Ride well silverdegens !

sp500 weekly veldig interessant her. What u gonna do ? blowoff eller rollover ?

4 Likes

Jeg eier for lite Hecla

1 Like

Er P/E reelt 85 på Hecla? Selv med dobling av sølvprisen så virker det dyrt?