Ja
Ca 10%
Mulig de prøver seg på høyere premium enn tidligere siden det nesten er umulig å få tak i noe.
Ja
Ca 10%
Mulig de prøver seg på høyere premium enn tidligere siden det nesten er umulig å få tak i noe.
“Markedspris + premium” er jo et bisarr konsept uansett.
Er ikke verre enn rasmussen som betaler 1/3 av verdi på bruktsølv.
Hva?
1/3
Snakker vi om type 0.925 eller sølvtøy?
Solgte selv noe 0.925 hos en mynthandler for noen uker siden. Fikk ikke spot, men ikke så langt under.
Har nå bare 0.999
Alt som ikker er 99,99.
Tar jeg feil i at det er lurt å kjøpe 0,925 mynter til rett under spot. Det at folk selger mye skrapsølv til smelt vil vel avta etterhvert.
Kjøp rent!
Hvis det ikke er noe numismatisk verdi da. Men det er en annen bransje.
Nja, hver gang sølvprisen stiger så faller prisen på alt som ikke er 99 fordi kapasiteten til å smelte om blir flaskehals.
Men hvis prisen forblir høyere så vil folk etterhvert ikke ha mer sølv å selge
Folk har alltid sølv og selge 
Men skrapsølv har somsagt den ekstra risikoen ved at man risikerer å få massiv redusert pris vs spot.
ref det KA. Assmussen gjør nå.
Spotpris.
Ka. Assmussen kjøper for…
Ja
Det der er ran/ useriøst
Heldigvis finnes det forhandlere som Tavex og mynthandelen som gir mye mer fair pris.
Er vel mer et signal om at det er business de ikke er spesielt interessert i å ha.
De har faktisk egen advarsel også. med forklaring. Som er at de har for mye skrapsølv vs det de klarer å smelte om.
Mhm. I USA får man vel basically ikke solgt sånt sølv en gang hvis man ser på alle sånne “silver stacker” videoer på youtube
refineries er sprengt
hva med rene sølvmynter som ikke de “vanlige” investeringsmyntene? jubileumsmynter og slikt…
99.99 og 99.999 får du alltid solgt rundt spot.
Jubileums medaljer og slikt får du også solgt om de er rene. Men vledig mye av det er ikke rent.
Det ble ingen B-wave bounce ser det ut som ! Jeg hadde håpet på en litt lengre konsolidering som ville gjort bullrunnet potensielt litt lengre. Istedet tror jeg vi går inn i siste 1-1,5 år av bullrunnet i sølv, og min target er 100 dollar til rundt våren 2026. RSI og andre indikatorer blir ekstremt vanskelig å bruke fremover. Her er det bare å holde seg fast i månedene fremover
Ser muligens ut som at du Jinxet denne. Faller rundtom nå, mulig dobbel-topp?
For all del. Jeg håper egentlig på en sideveis churn/konsolidering noen uker. Det hadde vært optimalt på lengre sikt. Mulig scenario om vi ikke får weekly close over ATH denne uka ?