Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Torsdag var thanksgiving så kombinert som du sier

1 Like

Jeg er usikker ser du, for normalt kommer tallene etter kl 17.

Men det går oppover :smiley:

Blir ikke rik av å selge ved 10% stigning.

1 Like

Oioioi for en fest. Har vært absolutt kaos med jobbing så har glemt helt og poste her inne.:joy:.

Men tenk 58+ på sølv

Og auag ett Fond opp 148% hittil i år .

Av og til som investor så har du gode år og en gang i livet har du ekstreme år…… i år kan bli det siste.

Jeg har jo vært interessert i sølv fra 2000 men All inn siden 2022 (når jeg solgte alt , ble gjeldsfri) og kjøpte mest gull og sølv etter det.

Så får vi se om det holder helt ut 2025…

10 Likes

Kjøpte størstedelen på 250kr unse. så føler jeg har ridd denne ganske greit.

4 Likes

Det var ikke myntet på deg, Evilfreud. :slight_smile:
Og da har du jo tjent en god del mer enn ti prosent. Gratulerer.

2 Likes

2025 var forspillet. 2026 blir vilt. Bookmark it ! Vi har brutt ut av en 40 års konsolidering. Vi har en date med 100+ her

Sølvmyntene blir ikke solgt med en gull/sølv ratio på latterlige 70 pluss. Selge 50 % på rundt 40 er planen

6 Likes

Trangt inn i døra når alle forlater den synkende kryptoskuta til fordel for sølv-raketten

3 Likes

Helt enig mitt siste store kjøp var da det var 100-1 . Og planen er og byte de i minst 50-1 (men 40-1 eller 33-1 høres MYE bedre ut😉)

3 Likes

Auag silver bulket fondet går vel nye 2% i morgen. Begynner a bli ekstrem ROI pa de andeler man ikke rørte. Har personlig solgt noe på oppgangen pa noen av kontoene men har en andel som har blitt stående urørt. Nærmer seg 4x :star_struck:

4 Likes

Står mye spennende her men dette er kanskje det de fleste er interessert i:

4 Likes

Hvor vil auag fondet være i slutten av 2026 hvis vi bryter 100 tidlig neste år og 120 til sommeren?

1 Like

2-3x dagens pris

2 Likes

Så ut av indeks og inn i metaller er det som gjelder nå virker det som. Hvis børsene fortsetter å gå jevnt og trutt oppover til tross for alt, hva skjer med gull og sølv da

1 Like

Grattis til dere som har gjort en (sølv) kule her!

Litt off-topic, men også edelt metall.
Gull er jo litt interessant, for Russland er svært presset økonomisk og har noen 2300 tonn gull som reserve. Hvis det virkelig fucker seg til for dem med oljen, både når det kommer til pris og volum, så kan de bli nødt til å øke salget av gull tenker jeg.

Russia’s Central Bank has for the first time begun selling physical gold from its reserves as part of Finance Ministry operations to fund the state budget, the Bank said on Wednesday.

ref: Russia’s Central Bank Starts Selling Physical Gold From Reserves - The Moscow Times

3 Likes

Vurderer sølv.

Hva med å kjøpe sølvmynter ? Er ikke det like greit da. Man betaler jo heller ikke skatt på gevinst

Sølv/gull ratio breakout watch:

4 Likes

Ser det går rykter om at oppkjøpere fra UEA og Saudi har startet kjøp direkte fra produsenter.

3 Likes

Jeg har jo sagt det sikker (100 ganger før i en form) men tenk de siste 6 årene har det vært underskudd av sølv, sølv finnes hovedsakelig som bi produkt til gull og da ca 1-7.

Alt vi holder på med AI, roboter, el batterier, telefoner, solceller… trenger mer og mer sølv.
Når lagrene er tomme som nå vil dette virkelig kunne bli trangt.
Som sagt over jeg er helt ening .

Tror faktisk 2026 kan bli et sølv år som slår Gull år, eller bare helt konge. Tenk da renters rente på auag fondet vårt… :rocket::rocket::rocket:

7 Likes