Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Det stemmer vel ikke.
Et fat olje kostet ikke over 50$ i 1980.

Men uansett er det godt over 61$ nå boys :2nd_place_medal:

2 Likes

For alle praktiske formål er nok det sant at for første gang i historien så koster en unse sølv mer enn er fat olje. Pris spiken i 1980 var Hunt brødrene som hadde «cornered the silver market»

Hadde du hatt en boks med sølvpenger hadde du neppe kunne gått og faktisk fått solgt den for 50 dollar per unse, neppe 40 dollar heller, jeg vil tippe 10 dollar kanskje .
Selv i 2025 har K A Rasmussen nå hatt en periode på over 1 måned hvor de har tilbudt ca 15 dollar per i de sølv.
I 1980 var det helller ikke så mange fancy tradinginstrumenyer som nå.
Jeg tenker at påstanden er korrekt for «all practical purposes».

1 Like

Jeg tenker at dette er data vi kan stole på:

2 Likes

Tydelig trendskifte i 2008-9

rASSmussen virker å drive scam, med disclaimer. Rimelig useriøst.

1 Like

4 Likes

Har gått ned siste dager da

Det blir vel ikke oppdatert i Nordnet før ca kl 16:30

Kula skyter opp idag :wink:

+5,40%

3 Likes

Sagt det før sier det igjen. E24 poster sølv ATH. Folk tenker her har vi toppen ! 1 uke senere er alle de resirkulerte myntene solgt ut hos tavex og eventyret mot 100+ fortsetter. Ikke at tavex er noe indikasjon på bullrunnet men ja u get my point :stuck_out_tongue_closed_eyes:

100 dollar blir peace of cake. 150-250 sannsynlig. Tidsramme ? 1-1.5 år ?

Forberedelse til at forsikringene ikke lenger dekker hele fysisk stacken er klargjort 🫡😂

6 Likes

Ikke bare WTI som er 1:1, nå er også Brent 1:1, på 61,94 $.

1 Like

Kun 137 norske eiere fra Nordnet igjen hos Sprott Fysisk Sølv :man_shrugging:

Mange har solgt og gått glipp av en helvetes avkasting dessverre

Edit
62.5 boys :2nd_place_medal:

4 Likes

Gull holder absolutt ikke følge. Så dette er ikke folk som sikkrer seg mot dollarkollaps. dette virker mye mer som industri og faktisk etterspørsel.

3 Likes

@Evilfreud

5500-6000 vår 26

2 Likes

Driver ikke med sånn horoskopting :wink:

2 Likes

Satt på en bookmark alarm på det svaret 1 april 2026. Kanskje vi kan dra frem tarot-kortene og spå videre da :wink:

2 Likes

DEAL!

Jeg føler farten i sølv er så latterlig omdagen at jeg gleder meg til 2026 :smiley:

3 Likes

Denne tråden leverer

2 Likes

https://x.com/Mark4XX/status/1999012377333751899?s=20

image

Det morsomme er at CME gikk ned over alt, ikke bare for sølv , men ALT de tilbydde var nede.

Nå driver jeg jo med sånn data, og datasentre. og jeg har nok rendundans til at kjøleløsningen min kan gå ned.

Det finnes ingen plass i helvette at CME går ned fordi de får problemer med et kjølesystem på 1 datasenter :smiley:

7 Likes

Det er 100 % forståelig at folk tar profitt etter flere år i sølvmarkedet. Vi er blitt vandt til smashdown og skuffelse gang på gang. Folk nekter å tro sine egne øyne.

Man må bare innse at sannsynligheten for at vi nå er inne i siste bullfase av sølvrunnet er stor. Hvor lenge vil det vare ? Hvem vet ? Dette er et once in a lifetime bullscenario i metall for mange, og jeg har tenkt å utnytte det til det fulle.

I løpet av dette runnet kommer det typ 20-30 % korreksjoner sannsynligvis. De kommer til å være brutale, men også kortvarige.

Når vet vi at vi nærmer oss en topp ? Når vi får typ 5% opp dager flere dager på rad, og historisk sett er siste 6 mnd av bullrunnet helt kokko til oppsiden.

Om jeg skulle prøve å tippe en evt topp ville jeg sagt rundt vår 2027 ut i fra dagens chart, og tidligere runs

Time will show -flåklypa

5 Likes